Întrebări și răspunsuri despre promovarea plătită pe Facebook?

promovarea pe facebookMai jos găsești o listă de întrebări și răspunsuri legate de promovarea plătită pe Facebook. Răspunsurile complete și detaliate se regăsesc în cursul Facebook ADS Academy.

1. Cât costă promovarea plătită pe Facebook?

Pe acest subiect deja am scris un articol cu multe informații legate de costuri de pornire, costuri de afișare și așa mai departe. Te invit să citești articolul despre cât costă promovarea plătită pe Facebook prin click aici!

2. Este mai eficientă promovarea pe Google sau promovarea pe Facebook?

La această întrebare nu există un răspuns corect și universal valabil. Este ca și cum am compara mere cu pere. Fiecare platformă (Facebook Ads și Google Adwords) are opțiuni unice, avantaje și dezavantaje. Ideal este să faci un mix între ele, să testezi să vezi ce funcționează în cazul tău și apoi să investești mai mult în ce platformă îți aduce cele mai bune rezultate. De exemplu, în cazul cursurilor eu am găsit combinația cea mai eficientă între Promovare plătită pe Facebook și SEO (promovare neplătită). Alte businessuri au găsit eficiență în combinarea Google Adwords cu promovare Organică pe Facebook. Evident, ține și de cât de bine știi să folosești platformele de promovare plătită.

3. Se potrivește pentru businessul meu promovarea pe Facebook (Facebook ADS)?

Aceasta este o întrebare naturală, mai ales când iei contactul cu promvoarea pe Facebook. Unii vând servicii, alții vând produse, alții au businessuri mici, alții businessuri mari. Unii asigură servicii de proiectare, alții au cabinete de psihologie, alții sunt freelanceri, unii pictează tablouri, alții vând echipamente, alții asigură servicii turistice,  alții servicii medicale, alții servicii de avocatură și lista continuă la nesfârșit. Nu există un răspuns corect la această întrebare. Este nevoie să testezi să vezi dacă funcționează în cazul tău. Până acum eu nu am identificat domenii în care să nu funcționeze, totuși având  în vedere că eficiența este dată de execuție, sunt ușor precaut în a spune că da, se potrivește oricărui business.

4. Ne poți asigura servicii de consultanță și în ce condiții?

La fiecare webinar pe care îl organizez primesc propuneri fie de angajare, fie de asigurare servicii de consultanță. După cum am menționat și la webinar nu asigur aceste servicii. Consider că nevoia companiilor nu este la nivel de consultanță, ci la nivel de execuție (cum să facă efectiv promovare), abia apoi putem vorbi de optimizare unde s-ar preta consultanța. Cea mai bună investiție pe care o poți face este să parcurgi cursul Facebook ADS Academy și vei vedea că primești răspunsurile de care ai nevoie. În plus îți răspund și la întrebări pe marginea conținutului, dacă sunt neclarități.
În același timp consider că serviciile de consultanță pot avea efect, dacă fac muncă de cercetare privind înțelegerea businessului, a serviciilor, a produselor și a publicului țintă. Aceste lucruri iau timp, poate câteva zeci de ore de lucru și la un calcul simplu undeva la 150E ora de consultanță, sumele totale nu s-ar justifica din punctul meu de vedere nici pentru tine nici pentru mine. Mai mult nici nu dispun de acest timp. Cel mai bine tu îți cunoști businessul, iar in Facebook ADS îți arăt metode și strategii, nu-ți rămâne decât să implementezi.

5. Paginile Facebook pot înlocui un site?

În principiu o pagină pe Facebook sau promovarea pe Facebook nu poate înlocui un site. Promovarea pe Facebook susține vânzările, însă siteul propriu zis nu-l înlocuiește. Siteul este ”vitrina” în care expui produsele sau serviciile. Facebook este promovarea pe care o faci pentru ca oamenii sau companiile să ajungă pe siteul tău.

6. Facebook Pixel Code se poate folosi dacă nu ai site?

Facebook pixel code vizează ”urmărirea” activității pe care o are cineva care a dat click pe o reclamă. De exemplu, dacă a dat click pe reclamă, poți să vezi dacă a achiziționat de pe website. Pentru a vedea mai multe detalii despre Facebook Pixel Code vizitează acest link: https://www.life-university.ro/facebook-pixel-code/

7. Cât de mult ne putem baza pe audiențele create de Facebook?

Pe audiențele create de Facebook  ne putem baza destul de mult. Chiar dacă se presupune că utilizatorul nu-și lasă toate datele pentru un profil super complet, totuși din toate activitățile pe care utilizatorul le face sau nu le face, Facebook nimerește destul de bine. Pentru a testa, lansează o reclamă cu targhetare și interese și o reclamă fără targhetare și fără interese. Diferențele în rezultate te vor convinge că Facebook găsește profilele potrivite.  Răspunul meu este că ne putem baza destul de mult pe Facebook.

8. Ce butoane de acțiune sunt mai eficiente?

Primul sfat pe care îl dau este testarea. Adică testezi și vezi care este mai eficient în cazul tău. Ca principiu general este mai potrivit butonul care este în concordanță cu ceea ce oferi. De exemplu, află mai multe, se potrivește mai ales articolelelor, rezervă, se potrivește mai mult dacă oamenii trebuie să se înregistreze la un eveniment.

Totuși chiar dacă vizezi o înregistrare  sau o achiziție de genul cumpără, ar putea fi prea agresiv butonul cu cumpără și atunci mergi pe află mai multe. Oricum, într-un final trebuie să testezi, ai putea să constați că aceași reclamă, pe audiențe diferite, ar putea să funcționeze butoane diferite.

9. Pot folosi Facebook ADS pentru affiliate Marketing?

Răspunsul în acest caz ar fi mai degrabă NU decât DA. Facebook a actualizat politicile de promovare în acest sens. Nu am experiență în marketingul afiliat și nu pot veni cu răspunsuri consistente. Totuși, dacă decizi să faci marketing afiliat, este mai bine să faci trimiterea către siteul tău și în site să-ți pui linkurile de afiliere. Dând o căutare pe google ”Facebook affiliate links policy”, poți găsi mai multe sfaturi în această direcție.

10. Cursul Facebook ADS se adresează celor care vând produse sau celor care vând servicii?

Cursul Facebook ADS este util atât celor care vând produse cât și celor care vând servicii. În curs sunt explicați în mod structurat pașii pe care trebuie să-i urmezi pentru a promova serviciile sau produsele oferite.

11. Dacă doresc să fac SEO pentru afacerea mea ce trebuie să fac?

Pentru început vă recomandăm acest articolhttps:/www.life-university.ro/optimizare-seo/  Pentru profunzime recomand cursul SEO sau un pachet de cursuri care cuprinde cursul SEO.

12. Cursul Facebook ADS cuprinde și sfaturi despre cum să-ți faci promovare fără să plătești reclamă?

Nu, cursul Facebook ADS cuprinde metode și tactici numai pentru promovarea plătită. În ultima vreme Facebook este destul de restrictiv în a-ți permite să promovezi servicii sau produse fără să plătești. Totuși dacă dorești câteva sfaturi, le poți găsi prin click aici!

13. Să aloc buget mare și perioadă mare sau buget mic și perioadă mică?

”Legat de Algoritmul Facebook, buget și timp sunt multe module în cursul Facebook ADS Academy în care explic în detaliu. Totuși, un răspuns pe scurt ar fi așa: găsește echilibrul dintre buget, timp și mărimea audienței. Adică, un buget mare pe perioadă mică te va costa mai mult pe rezultat. Un buget mic pe perioadă lungă este mai convenabil, însă este greu să obții rezultate mari cu bugete mici. Deci trebuie să cauți calea de mijloc. Ca valoare, de exemplu (buna practică), poți sa ai un buget de 100E, să targhetezi o audiență de 100 000 persoane, într-un interval de 2-3 săptămâni minim.”

14. Cum impactează GDPR promovarea pe Facebook?

Este clar că după data de 28 Mai 2018 sunt necesare schimbări importante.
Încă nu este clar ce se poate și ce nu, părerile experților (marketeri și juristi) sunt împărțite. Cel mai probabil targhetarea obișnuită va fi făcută la fel, însă la nivel de audiențe personalizate, cel puțin teretic ai nevoie de acordul persoanlor targhetate. Cum se obține în mod corect acest acord încă nu este clar, la fel și lucrurile legate de facebook pixel code. La nivel teoretic lucrurile sunt clare, la nivel practic probabil trebuie să treacă câteva luni pentru a se putea desprinde clar bunele practici. La prima vedere, pare că promovarea pe Facebook va fi mai restrictivă, însă având în vedere că toți marketerii trebuie ”să joace” după același reguli va avea loc o selecție naturală, ca și până acum de altfel. Cei care vor stâpâni mai bine strategiile, în limitele legale, vor avea succes în promovarea pe Facebook.

15 Exista o strategie diferite pentru promovare  B2B ?

Staregiile pentru B2B si B2C sunt aceleasi. Diferentele pot sa apara la nivel de execuție și de mesaje. Din nou diferențe apar in functie de ce vrei să obții și la ce reacționează mai bine publicul tău. Aceste lucruri le poți descoperi testand specific în cazul tău. Probabil diferența majoră B2C si B@B este dată de faptul că pe B2B este mai greu de găsit audiențele, mai greu să te adresezi acestora, mai scump, etc. Însă instrumentele sunt aceleași 🙂

16. Ce strategie sau tip de reclamă este cea mai bună pentru mine?

La această întrebare nu există răspuns apriori. Corect este să înțelegi intrumentele puse la dispoziție de Facebook și să testezi și să vezi ce funcționează. Teebuie să devii din ce în ce mai bun în găsirea audienței, din ce în ce mai bun în crearea reclamelor și există un răspuns 100% Corect: TESTEAZĂ! Îmi dau seama că oricine ăți dorește un răspuns corect în cazul lui. Este bine să știi că nu există acest răspuns 100% corect. Chair și după testare când obții răspunsuri, vei avea surpriză să vezi că peste o lună nu mai funcțioează, deci trebuie să reiei procesul.

17. Ce impact are GDPR asupra promovării pe Facebook?

Odată cu pregederile GDPR ce au intrat în vigoare la data de 25 Mai 2018, este nevoie să se respecte câteva reguli de bază. Pentru detalii vă rugăm să cititți acest articol depre impactul GDPR asupra promovării pe Facebook

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Shopping Cart
Scroll to Top