Acest website utilizează Cookieuri care sunt necesare pentru funcționarea siteului și sunt importante pentru a-ti imbunătății experiența de navigare. Apasand butonul De acord esti de acord să folosești websitul, colectarea și utilizarea de cookie. "Citeste mai mult"
Please click the consent button to view this website.
De acord
Deny cookies Go Back

Confidentialitate – Datele cu caracter personal (DGPR)

informatii confidentialitateInformații GDPR – Confidentialitatea datelor cu caracter personal

În această notă de informare, găsiți răspunsuri concrete despre cum sunt colectate, stocate și prelucrate datele dumneavoastră personale. Dacă aveți o întrebare sau nelămurire, legată de aspectele prezentate ne puteti trimite intrebările dumnvoastră la adresa info@life-university sau la datele de contact furnizate mai jos.

Obiectivele demersului nostru, în ordinea importanței, privind această informare sunt următoarele:

  1. respectarea intimității dumneavoastră și protejarea datelor cu caracter personal
  2. repectarea prevederilor Legale privind protecția datelor cu caracter personal
  3. înțelegerea de către dumnvoastră modului a felului cum vă sunt colectate, stocate și prelucrate datele dumnvoastră pentru a vă proteja datele, pentru a respecta prevederile legale și pentru a servi interesului nostru legitim (comunicări de marketing, informări clienți, obligații legale)

Aceasta este versiunea curentă (V1) și valabilă în acest moment, creată în data de 14 Mai 2018.

  1. Cum să ne contactați?
  2. Ce acoperă Nota noastră de informare?
  3. Ce date, de ce și cum prelucrăm datele dvs. personale?
  4. În ce scop și cum prelucrăm datele oferite online, telefonic sau  în mod direct de dumnevoastră?
  5. Cine este responsabil pentru colectarea și prelucrarea datelor dvs personale
  6. De la cine și cum colectăm datele datele dumneavoastră personale?
  7. Care sunt temeiurile noastre legale pentru prelucrarea datelor dumneavoastră personale?
  8. În ce situații colectăm și prelucrăm datele dumneavoastră?
  9. Cum folosim procese de profile automate și decizii automatizate?
  10. Despre scopurile pentru care prelucrăm date personale
  11. Cât timp păstrăm datele dvs. personale?
  12. Dezvăluim datele dvs. personale?
  13. Sunt datele dvs. personale în siguranță?
  14. Suntem certificați și am aderat la un cod de conduită?
  15. Care sunt drepturile dumneavoastră?
  16. Cum vă puteți exercita drepturile?
  17. Puteți alege setările de confidențialitate?
  18. Veți fi informat despre schimbările politicii de confidențialitate?
  19.  Explicații cu privire la termenii și expresiile utilizați în această notă de informare

 


  1. Cum să ne contactați
    1.  Datele sunt colectate și prelucrate de SOFT SKILS MANAGEMENT & TRAINING SRL Reg. com: J40/14764/2015,  CIF: 35294693 cu Adresa: Str. Preciziei 6m, Bucuresti,  (info@life-university.ro, 0314 25 25 34, 0733181819)
  2. Ce acoperă Nota noastră de informare?
    1. Această  noastră de informare: produce efecte de la data actualizării
    2. Nota noastră este publicată la: 14.05.2018
    3. Nota noastră de informare se aplică websiteului www.life-university.ro si www.marian-rujoiu.ro   
  3. Ce date, de ce și cum prelucrăm datele dvs. personale?
    1. Noi colectăm email-ul dvs. pentru pentru comunicări în scopuri de email marketing
    2. Noi colectăm emailul dumneavoastră pentru comunicări administrative legate de cursurile la care v-ați înscris
    3. Noi colectăm numele dumnvoastră în scopul personalizării mesajelor de marketing pe care vi le trimitem
    4. Atunci când faceți o înscriere, noi colectăm numele, prenumele și CNP-ul pentru gestionarea și emiterea documentelor de certificare privin participarea și absolvirea cursurilor
    5. Atunci când faceți o înscriere noi colectăm datele de facturare numai în scopul respecterii prevederilor legale privind emiterea facturilor proforme și fiscale
  4. În ce scop și cum prelucrăm datele oferite online, telefonic sau  în mod direct de dumnevoastră?
    1. Datele vor fi prelucrate numai dacă există un interes legitim, un consințământ explicit sau avem o obligație legală
    2. Prelucrăm datele primite de la dumneavoastră pentru facturare folosind aplicația internă WP CRM
    3. Prelucrăm datele primite de la dumneavoastră pentru informări administrative  aplicația internă Rainmaker Digital, aplicația de email marketing MailAgent, aplicația de Automatizări INFUSIONSOFT și aplicația de web email GOOGLE EMAIL.
    4. În funcție de materiale descărcate, de deschiderea emailurilor, de cursurile pe care le-ați achiziționat sau de intențiile enunțate explicit desfășurăm campanii de email marketing pe profile de interes gen ”interes dezvoltare personală” sau un alt domeniu, numite Audiențe Personalizate.
    5. Audiențele Personalizate sunt folosite în scop de email marketing pentru a vă prezenta materiale de marketing (webinarii, e-bookuri, videouri și oferte speciale)
    6. Audiențele Personalizate pot fi folosite pentru a crea Audiențe Personalizate în platforma Facebook pentru ca dumneavoastră  primiți reclame relevante din partea noastră, numai în cazul în care v-ați dat acordul explicit în platforma Facebook.
    7. Audiențele personalizate pot fi folosite pentru a crea audințe similare (profil potențial client), în regim intern, cu ajutorul platformei Facebook ADS sau Google Adwords.
    8. Atunci când postați comentarii platforma wordpress reține adresa de email în scopul notificării pe email atunci când primiți răspuns sau în scopul de a vă răspunde pe email dacă ne puneți o întrebare.
    9. Atunci când faceți o înscriere, aplicația internă Rainmaker Digital face o verificare a adresei de email, pentru a vă acorda automat reducerea de client vechi în cazul în care ați mai fost client.
    10. Datele colectate pot fi prelucrate în scopuri de interes legitm pentru a crea statistici care să ne permită să dezvoltăm noi produse, să aducem anumite ajustări, sa luăm decizii de business mai bune sau să îndeplinim așteptările clienților sau potențialilor clienți la standarde cât mai înalte.
  5. Cine este responsabil pentru colectarea și prelucrarea datelor dvs personale
    1. Noi suntem responsabili pentru colectarea și prelucrarea datelor personale
    2. Noi decidem cum sunt prelucrate datele și de ce sunt prelucrate aceste date
    3. Responsabilul pentru protecția datelor cu caracter personal este Dan Lambescu. Datele de contact sunt: 0314252534, 0733181819, info@life-university.ro, Strada Ernest Juvara nr. 18, etaj 1 , Sector 6, București
  6. De la cine și cum colectăm datele datele dumneavoastră personale?
    1. Datele sunt colectate direct de la dumneavoastră prin telefon
    2. Datele sunt colectate direct de la dumneavoastră prin intermediul emailulurilor pe care ni le trimiteți
    3. Datele sunt colectate de la dumnvoastră prin intermediul formularelor web (formulare de înscriere sau abonare newsletter)
    4. Datele sunt colectate direct și indirect prin intermediul echipamenteleor sau dispozitivelor dumneavoastra în funcție de setările de confidențialitate sau preferințele browserului dumneavoastră: rezoluție, localizare, ip sau prin intermediul  Cookie–urilor strict necesare pentru interesul legitim (ex: Google Analytics, Aplicație Chat – Zendesk, Facebook Pixel Code, WPCRM pentru efectuarea unei înscrieri)
    5. Datele sunt colectate indirect, în momentul în care altcineva (o persoană juridică sau fizică) face înscrierea la un curs pentru tine.
    6. Furnizarea datelor de către dumneavoastră este permisă și voluntară, excepând situația în care furnizarea datelor este o cerință obligatorie din punct de vedere legal: încheierea unui contract, date de facturare, date pentru înscrierea la cursuri sau contabilitate.
    7. Dacă nu reușiți să ne furnizați datele dumneavoastră personale și această furnizare este voluntară, atunci acest lucru nu vă poate afecta.
    8. Dacă nu reușiți să ne furnizați datele dumneavoastră personale și această furnizare este obligatorie, atunci vă poate afecta: Nu veti putea beneficia de serviciile pe care le vindem, pentru ca vanzarea lor e legata de inregistrarea si declararea unor detalii fiscale sau emiterea ceritificatelor de participare la cursuri sau a diplomelor autorizate conform legii (aceste date sunt necesare la momentul înscrierii)
  7. Care sunt temeiurile noastre legale pentru prelucrarea datelor dumneavoastră personale?
    1. noi procesăm numai date personale nesensibile
    2. Temeiul legal pentru prelucrarea datelor dumneavoastră personale „nesensibile” este: consimțământul dumneavoastră, un contract la care sunteți parte, o cerere de la dvs. înainte de intrarea într-un contract, solicitarea justifică prelucrarea datelor dvs. personale, necesitatea respectării unei obligații legale la care suntem supuși, interesul nostru legitim sau legitim al unei terțe părți.
    3. Prelucrăm datele dvs. personale pe baza unor interese care sunt:  legitime, legale,  reale, transparente  și prezente.
    4. Interesele noastre legitime pot fi înlăturate de: interesele dvs. și drepturi fundamentale ale dumneavoastră.
    5. Vă protejăm în mod adecvat interesele și drepturile și libertățile.
    6. Vă oferim explicații detaliate (acest document) t care explică faptul că interesul nostru llegal și egitim are prioritate față de interesele dumneavoastră  sau drepturile și libertățile  fundamentale, fără însă a le încălca . 
    7. Temeiul legal pentru prelucrarea datelor dumneavoastră personale „sensibile” este că prelucrarea se referă numai  la datele cu caracter personal care pe care le faceți publice în mod evident (exemplu: postați dumneavoastră anumite comentrii pe website)
    8. Noi nu colectăm, nu stocăm și nu prelucrâm în niciun fel date personale sensibile.
  8. În ce situații colectăm și prelucrăm datele dumneavoastră?
    1. atunci când faceți o achiziție prin intermediul interfaței web, telefonic sau pe email
    2. atunci  când navigați pe website prin intermediul Cookie-urilor strict necesare
    3. atunci când comunicați cu noi  prin intermediul aplicației de chat online
    4.  atunci când beneficiați de servicii gratuite: Documente, e-Bookuri, Webinarii
    5. atunci când participați la evenimente online sau offline, cu taxă sau fără
    6. atunci când ne solicitați abonarea la newsletter
    7. atunci când întocmim documentele legale și necesare pentru inscrierea, particiciparea și finalizarea cursurilor
    8. atunci când trimitem comunicări de marketing (pe email sau telefonic)
  9. Cum folosim procese de profile automate și decizii automatizate?
    1. Folosim datele dumneavoastră personale pentru a evalua automat aspecte ale intereselor dumneavoastră
    2. Facem evaluari automate care inclus: o analiză a caracteristicilor dumneavoastră, poate include predicții cu privire la comportamentul dumneavoastră, este realizată exclusiv cu mijloace informatice, este realizată fără implicare umană.
    3. Va fi menționată în continuare prin referire la termenul “profil complet automatizat”.
    4. Folosim datele dvs. personale pentru a lua decizii automate despre dumneavoastră.
    5. Deciziile automate se iau pe baza  profilului complet automatizat și sunt  sunt realizate numai de un calculator, sunt făcute fără intervenție umană, sunt denumite în continuare „procese decizionale complet automatizate”.
    6. Ne fundamentăm procesul de “decizie complet automată” despre dvs. pe următoarea logică de prelucrare: Daca un cititor acceseaza articole dintr-o anumita categorie, vom considera ca aria sa de interes este legata de acea categorie de articole si vom incerca sa personalizam, in viitor, continutul pe baza acelei analize; dacă un client a urmat un curs este predictibil să fie interesat de un alt curs; dacă un abonat al newsleterelui face/ sau nu face anumite acțiuni care intră într-un tipar complet automatizat, putem să personalizăm acțiunile de marketing pentru a crește relevanța pentru abonat și a servi interesului legitim; dacă o persoană este client deja, îi acordăm automat anumite reduceri. 
    7. Deciziile noastre „complet automate” nu au un impact asupra drepturilor dumneavoastră și nu au impact real semnificativ semnificativ asupra, circumstanțelor aferente situației dumneavoastră, comportamentului dumneavoastră  sau alegerilor dvs.
    8. Temeiul legal pentru prelucrarea noastra referitoare la deciziile „complet automate” referitoare la dvs. este o prelucrare în scopul intereselor noastre legitime, sau intereselor legitime ale unei terțe părți sau intereseelor tale legitime.
    9. Datele dumneavoastră  personale pe care sistemul nostru se bazează atunci când ia „decizii complet automate” sunt date personale “nesensibile”.
    10. Deciziile noastre “complet automate” nu vă pot afecta.
  10. Despre scopurile pentru care prelucrăm date personale
    1. Prelucrăm datele dvs. personale pentru scopurile descrisela punctul 3.
    2. Scopurile noastre, pentru care prelucrăm date personale sunt reale, prezente, și legitime.
    3. Nu vă prelucrăm datele dvs. personale în scopuri secundare care sunt incompatibile cu scopurile principale pentru care datele dvs. personale sunt colectate inițial; fără consimțământul dvs. prealabil, fără să existe un interes legitim în acest sens, și fără un temei juridic.
    4. Vă informăm că nu colectăm și prelucrăm date care sunt incompatible cu scopul enunțat.
  11. Cât timp păstrăm datele dvs. personale?
    1.  Limităm durata de stocare a datelor dvs. personale la ceea ce este necesar pentru scopurile noastre de procesare enunțate.
    2. Revizuim necesitatea păstrării în continuare a datelor dvs. personale: In fiecare an analizam datele colectate si prelucrate, in vederea filtrarii, sortarii si mentinerii prelucrarii doar pentru datele in cazul carora scopul prelucrarii este actual.
    3. Ștergem datele dvs. personale într-un interval de timp specificat: Stergem datele dumneavoastra la momentul la un an de la data la care relatia dumneavoastra cu noi se incheie (clauza aplicabila în cazul newsletterelor nedeschise, de la momentul la care cititorul nu mai acceseaza continutul newsletterelor noastre).
    4. Stergem datele dumneavoastra la momentul la care ne solicitati acest lucru, cu exceptia datelor a caror furnizare si prelucrare este impusa de o prevedere legala, pe care le stergem in termenul prevazut de lege pentru aceasta (datele de facturare in 5 ani) participarea la cursuri, pe perioadă nederminată, ).
    5.  În cazul în care păstrarea datelor dvs. personale este necesară în scopurile specificate de lege, putem păstra în continuare datele dvs. personale (exemplu: participarea la cursuri, absolvirea unor examene)
  12. Dezvăluim datele dvs. personale?
    1. Datele dumneavoastră sensibile nu vor fi dezvăluite de către terți
    2. Nu colectăm și nu prelucrăm și nu oferim date sensibile către terți
    3. Datele dumnevoastră personale nesensibile pot fi procesate de terți cu care avem o relație contractuală în scopuri care servesc interesului nostru legitim sau legal: InfusionSoft – Aplicație de email Marketing, ZenDesk Chat – Aplicație de Chat, Facebook ADS – Aplicație Marketing cu acordul dumnvoastră, Mail Agent – aplicație email Marketing, Google Analytics – aplicație pentru statistici.
    4. Menționăm că lucrăm cu furnizări interni sau externi care oferă garanții suficiente de credibilitate și legalitate pentru a putea prelucra aceste date.
    5. Parte din datele dumneavoastră personale pot fi prelucrate sunt transmise și pot fi prelucrate de către furnizori interni sau interni  cu care avem o relație contractualulă pentru a vă putea oferi serviciile Life University (gratuite sau contra cost) după cum urmează, numai în scopurile menționate mai jos pe următoarele categorii:
      1. Servicii de conatabilitate și juridice (nume prenume, andresă, cnp)
      2. Servicii de facturare: nume, prenume, adresa de e-mail, număr de telefon, adresă;)
      3. Servicii de curierat/poștă: nume, prenume, adresa de e-mail, număr de telefon, adresă;
      4. Servicii de trimite SMS: numărul de telefon;
      5. Servicii newsletter: adresa de e-mail, nume, prenume, număr de telefon;
      6. Servicii de email (SMT): adresă de email email, nume și prenume;
      7. Servicii de procesare plăți online – nume, prenume, adresa de e-mail, număr de telefon, adresă;
      8.  Servicii newsletter: adresa de e-mail, nume, prenume, număr de telefon;
      9. Servicii de statistică online (Google Analytics si Facebook Pixel Code): acțiuni pe website, durata unei vizite, pagini vizitate, achiziții, ip). În aceste servicii nu sunt colectate date personale precum nume și prenume ci aplicațiiile stochează și prelucrează numai acțiuni.
      10. Servicii de comentarii: nume și adresă de email;
  13. Sunt datele dvs. personale în siguranță?
    1. Îți ținem în siguranță datele personale, cu măsuri tehnice corespunzătoare, cu măsuri organizatorice adecvate,, cu un nivel adecvat de securitate, împotriva prelucrării neautorizate, împotriva prelucrării ilegale, împotriva pierderii accidentale sau ilegale, împotriva distrugerii accidentale sau ilegale; împotriva daunelor accidentale sau ilegale.
    2. Am implementat măsuri pentru a descoperi breșe de securitate: documenta cauzele incidentului de securitate, documenta care date personale sunt afectate de incidentul de securitate, documenta acțiunile (și motivele acțiunilor) pentru a remedia încălcarea securității,  limita consecințele incidentului de securitate.  recupera date personale, reveni la o stare normală de prelucrare a datelor cu caracter personal.
    3. Dacă avem un grad de certitudine rezonabil că s-a produs o încălcare a securității prelucrării datelor dvs. personale, atunci raportăm incidentul de securitate catre managementul companiei noastre și desemnăm o persoana responsabilă pentru:  a analiza dacă încălcarea securității poate avea efecte nefavorabile pentru dvs., a informa personalul relevant din organizația noastră, a determina în ce măsură este necesară notificarea Autorității de Supraveghere cu privire la incidentul de securitate, și stabili dacă este necesar să vă comunicăm informații despre incidentul de securitate.
    4.  investigăm incidentul de securitate dacă este cazul și încercăm să împiedicăm ca incidentul de secritate să ducă la , distrugerea accidentala sau ilegala a datelor personale, pierderea accidentală sau ilegală a controlului datelor cu caracter personal, pierderea accidentală sau ilegală a accesului la datele cu caracter personal, alterarea accidentală sau ilegală a datelor cu caracter personal, divulgarea neautorizată a datelor cu caracter personal, sau acces neautorizat la datele cu caracter personal.
    5. depunem toate eforturile pentru atenuarea riscului imediat de producere a unui prejudiciu.
    6.  Notificăm Autoritatea de Supraveghere cu privire la incidentul de securitate, daca încălcarea este susceptibilă să ducă la un risc ridicat pentru drepturile și li
    7. vă informăm despre încălcarea securității dacă încălcarea este susceptibilă să ducă la un risc ridicat pentru drepturile și libertățile dumneavoastră, cât mai repede posibil, prin canale de contact adecvate, de ex. prin e-mail, SMS, bannere proeminente pe site-ul nostru, comunicări poștale, reclame proeminente în mass-media etc.
    8. Nu suntem obligați să vă informăm direct dacă: am luat măsuri pentru a face ca datele dvs. personale să fie incomprehensibile oricărei persoane care nu este autorizată să le acceseze, imediat după incidentul de securitate, am luat măsuri pentru a ne asigura că riscul ridicat pentru drepturile și libertățile dvs. nu mai este posibil să se producă sau ar implica eforturi disproporționate. Într-un astfel de caz, vă vom informa prin intermediul rețelelor publice.
  14. Suntem certificați și am aderat la un cod de conduită?
    1. Nu folosim un organism de certificare autorizat pentru a certifica faptul că respectăm legea, pentru simplul motiv ca in Romania, la aceasta data, nu exista inca un astfel de organism certificat. Lucram, insa, la dezvoltarea capabilitatilor pietei de a da nastere unui astfel de mecanism.
    2. Nu am aderat la un cod de conduită aprobat, care demonstrează că respectăm legea când procesăm datele dvs. personale, pentru simplul motiv ca nu exista, inca, un astfel de cod aprobat de Autoritatea de Supraveghere din Romania. Lucram, insa, la dezvoltarea unui cod in zona de publicitate online si piata media, pe care incercam sa il construim suficient de bine pentru a acoperi aceste piete. De indata ce acest cod va fi in vigoare, vom adera la principiile sale.
  15. Care sunt drepturile dumneavoastră?
    1. Vă respectăm drepturile care privesc protecția datelor dumneavoastră personale.
    2. Aveți dreptul să solicitați abonarea sau dezabonarea la newsleter (materiale de content marketing, informări de marketing, etc)
    3. Aveți dreptul de a acces la datele dvs. personale.
    4. În cazul în care solicitați să confirmăm dacă prelucrăm sau nu datele dvs. personale, atunci aveți un drept care ne obligă să confirmăm că noi prelucrăm datele dvs. personale sau nu prelucrăm datele dvs. personale.
    5. Dreptul dvs. de a obține confirmarea de la noi că prelucrăm (sau nu prelucrăm) datele dvs. personale
      1. nu include date anonime.
      2. include doar datele personale care vă privesc.
      3. include date pseudonime care pot fi în mod clar legate de dvs.
    6. Trebuie să vă dăm acces la datele dvs. personale Dacă
      1. solicitați să confirmăm dacă prelucrăm sau nu datele dvs. personale și
      2. prelucrăm datele dvs. personale și
      3. solicitați accesul la datele dvs. personale.
    7. Trebuie să vă furnizăm o copie a datelor dvs. personale dacă
      1. solicitați să confirmăm dacă prelucrăm sau nu datele dvs. personale și
      2. prelucrăm datele dvs. personale și
      3. solicitați o copie a datelor dvs. personale.
    8. Aveți dreptul la informațiile privind garanțiile pe care le-am implementat pentru transferul datelor dvs. personale către o țară care este în afara UE și SEE  dacă
      1. solicitați să confirmăm dacă prelucăm sau nu datele dvs. personale și
      2. vă transferăm datele dvs. personale într-o țară care este în afara UE și SEE.
    9. Aveți dreptul la rectificarea datelor dvs. personale.
      1. Dreptul de a obține rectificarea datelor dvs. cu caracter personal care sunt inexacte
      2. nu include date anonime.
      3. include doar datele personale care vă privesc.
      4. include date pseudonime care pot fi în mod clar legate de dvs.
    10. Trebuie să rectificăm datele dvs. personale dacă
      1. prelucrăm datele dvs. personale, și
      2. datele dvs. personale sunt inexacte, și
      3. solicitați să obțineți rectificarea datelor dvs. personale.
    11. Trebuie să completăm datele dvs. personale dacă
      1. prelucrăm datele dvs. personale, și
      2. datele dvs. personale sunt incomplete, și
      3. solicitați să obțineți completarea datelor dvs. personale.
      4. Aveți dreptul să ne furnizați o declarație suplimentară.
      5. Trebuie să comunicăm rectificarea datelor dvs. personale destinatarilor datelor dvs. personale (dacă există).
    12. Nu comunicăm rectificarea datelor dvs. personale destinatarilor datelor dvs. personale în cazul în care comunicarea către destinatar
      1. este imposibilă, sau
      2. implică un efort disproporționat.
    13. Aveți dreptul la ștergerea datelor dvs. personale.
      1. Trebuie să ștergem datele dvs. personale fără întârzieri nejustificate, dacă: solicitați ștergerea datelor dvs. personale, prelucrăm datele dvs. personale, datele dvs. personale nu sunt necesare scopurilor noastre de prelucrare a datelor dvs. personale.
      2. Trebuie să ștergem datele dvs. personale fără întârzieri nejustificate dacă solicitați ștergerea datelor dvs. personale, șiprelucrăm datele dvs. personale, vă retrageți consimțământul pe care se bazează prelucrarea datelor dvs. personale, și nu există un alt temei juridic pentru prelucrarea datelor dvs. personale.
      3. Trebuie să ștergem datele dvs. personale fără întârzieri nejustificate dacă: solicitați să obțineți ștergerea datelor dvs. personale, și prelucrăm datele dvs. personale, prelucrarea datelor dvs. personale este necesară pentru îndeplinirea unei sarcini pe care o îndeplinim în interes public, prelucrarea datelor dvs. personale este necesară în cadrul exercitării unei autorități oficiale cu care este învestit, prelucrarea este necesară în scopul intereselor legitime pe care le urmărim, sau prelucrarea este necesară în scopul intereselor legitime pe care o terță parte le urmărește, obiectați la prelucrarea de către noi a datelor dvs. personale, prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal are un motiv legitim care nu prevalează asupra obiecției dvs.
      4. Trebuie să ștergem datele dvs. personale fără întârzieri nejustificate dacă: solicitați ștergerea datelor dvs. personale și prelucrăm datele dvs. personale, și contestați prelucrarea de către noi a datelor dvs. personale în scop de marketing direct, și prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal are un motiv legitim care nu prevalează asupra obiecției dvs.
      5. Trebuie să ștergem datele dvs. personale fără întârzieri nejustificate dacă solicitați ștergerea datelor dvs. personale, sau prelucrarea datelor dvs. personale este ilegală.
      6. Trebuie să ștergem datele dvs. personale fără întârzieri nejustificate dacă solicitați ștergerea datelor dvs. personale și datele cu caracter personal trebuie șterse pentru respectarea unei obligații legale care ne revine în temeiul dreptului Uniunii sau al dreptului intern al unui stat membru.
      7. Trebuie să ștergem datele dvs. personale fără întârzieri nejustificate dacă solicitați ștergerea datelor dvs. personale, și datele dvs. personale au fost colectate în legătură cu oferirea de servicii ale societății informaționale.
      8. Trebuie să comunicăm ștergerea datelor dvs. personale destinatarilor către care le dezvăluim (dacă există).
      9. Nu comunicăm ștergerea datelor dvs. personale destinatarilor către care le dezvăluim, în cazul în care comunicarea către destinatar este imposibilă sau implică un efort disproporționat.
      10. Aveți dreptul să obțineți de la noi restricționarea prelucrării datelor dvs. personale. Dreptul dvs. de a obține restricții privind prelucrarea datelor dvs. personale:  nu include date anonime, include datele personale care vă privesc. include date pseudonime care pot fi în mod clar legate de dvs, Trebuie să restricționăm prelucrarea datelor dvs. personale pentru o perioadă, în scopul de a verifica exactitatea datelor dvs. personale dacă solicitați să obțineți restricțicționarea prelucrării datelor dvs. personale și contestați exactitatea datelor dvs. personale.
      11. Trebuie să restricționăm prelucrarea datelor dvs. personale dacă: solicitați să obțineți restricționarea prelucrării datelor dvs. personale și prelucrarea datelor dvs. personale este ilegală și vă opuneți ștergerii datelor dvs. personale.
      12. Trebuie să restricționăm prelucrarea datelor dvs. personale dacă,solicitați să obțineți restricționarea prelucrării datelor dvs. personale nu avem nevoie de datele dvs. personale în scopul prelucrării noastre, solicitați datele dvs. personale pentru a stabili o reclamație legală sau, solicitați datele dvs. personale pentru a vă exercita o plângere legală sau, aveți nevoie de datele dvs. personale pentru a vă apăra împotriva unei plângeri legale.
      13. Trebuie să restricționăm prelucrarea datelor dvs. personale dacă solicitați să obțineți restricționarea prelucrării datelor dvs. personale și obiectați de prelucrarea datelor dvs. personale care sunt necesare pentru îndeplinirea unei sarcini pe care o îndeplinim în interes publicsau vă opuneți prelucrării datelor dvs. personale care sunt necesare în exercitarea unei autorități oficiale care ne este încredințată și vă opuneți prelucrării datelor dvs. personale care sunt necesare în scopul intereselor legitime pe care le urmărim șiașteptați să verificați dacă prelucrarea datelor dvs. personale are un motiv legitim care nu depășește obiecția dvs.
      14. Trebuie să comunicăm restricționarea prelucrării datelor dvs. personale către destinatarii datelor dvs. personale (dacă există). Nu comunicăm restricționarea prelucrării datelor dvs. personale către destinatarii datelor dvs. personale în cazul în care comunicarea către destinatar este imposibilă sau implică un efort disproporționat.
      15. Dacă restricționăm prelucrarea datelor dvs. personale, atunci putem stoca datele dvs. personale, prelucra datele dvs. personale pe baza consimțământului dvs.prelucra datele dvs. personale pentru a întemeia o reclamație legală, prelucra datele dvs. personale pentru a exercita o plângere legală, prelucra datele dvs. personale pentru a ne apăra împotriva unei plângeri legale, prelucra datele dvs. personale pentru a proteja drepturile unei persoane, prelucra datele dvs. personale din motive de interes public ale Uniunii sau ale unui stat membru.
      16. Dacă obțineți o restricționare privind prelucrarea datelor dvs. personale, trebuie să vă informăm înainte de ridicarea restricționării.
      17. Dacă prelucrăm datele dvs. personale în scopuri de marketing direct, inclusiv profilul complet automatiza  (în măsura în care este legată de un astfel de marketing direct), aveți dreptul să obiectați cu privire la prelucrarea datelor dvs. personale în acest scop.
      18. Dreptul dvs. de a obiecta la prelucrarea datelor dvs. personale în scopuri de marketing direct este un drept pe care îl aveți în orice moment, nu include date anonime, include datele personale care vă privesc, nu include date personale care nu vă privesc, include date pseudonime care pot fi în mod clar legate de dvs.
      19. Dacă obiectați la prelucrarea datelor dvs. personale în scopuri de marketing direct, atunci trebuie să omitem prelucrarea datelor dvs. personale în acest scop.
      20. Dacă vă procesăm datele dvs. personale în scopuri de marketing direct, inclusiv profilarea (în măsura în care este legată de un astfel de marketing direct), atunci trebuie să vă aducem la cunoștință, în mod explicit, acest drept, cel mai târziu la momentul primei comunicări cu dvs. și trebuie să vă prezentăm acest drept în mod clar și separat de orice altă informație.
  16. Cum vă puteți exercita drepturile?
    1. Vă invităm să comunicați cu noi despre exercitarea drepturilor dvs. privind protecția datelor dvs. personale.
    2. Acceptăm numai solicitări scrise, deoarece nu putem face față solicitărilor verbale imediat, fără să analizăm mai întâi conținutului cererii și fără să vă identificăm mai întâi.
    3. Cererea dvs. trebuie să conțină o descriere detaliată și precisă a dreptului pe care doriți să-l exercitați.
    4. Trebuie să ne furnizați o copie a unui document de identificare pentru a vă confirma identitatea ca, de exemplu un carnet de identitate sau un pașaport.
    5. Orice alte date conținute în copia documentului de identificare, cum ar fi o fotografie sau orice alte caracteristici personale, pot fi mascate.
    6. Nu vom accepta alte mijloace de a vă asigura identitatea, mai ales in situatia in care doriti să vă furnizăm datele pe care le deținem, pentur că am risca să transmitem datele dumneavoastra către persoane neidentificate
    7. Dacă doriți să propuneți alternative, le vom evalua de la caz la caz.
    8. Folosirea informațiilor din documentul dvs. de identificare este limitată la activitatea de confirmare a identității dvs. și
    9. nu va genera o stocare a datelor dvs. personale mai mult decât este necesar în acest scop.
    10. Puteți trimite solicitarea dvs. referitoare la protecția datelor dvs. personale la info@life-university.ro
    11. Veți primi răspunsul nostru la cererile dvs. care vizează protecția datelor dvs. personale la adresa de email de pe care ne-ați transmis solicitarea.  
    12. Am desemnat o persoană responsabilă de tratarea cererilor dvs. referitoare la protecția datelor dvs. personale.
    13. Am implementat politici care ne asigură faptul că o cerere privind protecția datelor dvs. personale este recunoscută, soluționată in termenele prevăzute de lege.
    14. Vă informăm despre modul în care ne ocupăm de cererea dvs. (prin care vă exercitați drepturile) cu privire la protecția datelor dumneavoastră personale: într-o lună de la data primirii cererii.
    15. Aveți dreptul să depuneți plângeri trimiându-le la info@life-university.ro
    16. Puteți depune o plângere la o autoritate de supraveghere: la domiciliul dvs. obișnuit în UE și SEE, la locul dvs. de muncă în UE și SEE, la locul presupusei încălcări în UE și în SEE.
    17. Autoritatea de supraveghere trebuie să vă informeze într-un termen rezonabil cu privire la progresul plângerii și rezultatul plângerii.
    18. Puteți mandata o organizație să depună o plângere în numele dvs. la o autoritate de supraveghere.
    19. Autoritatea de supraveghere trebuie să vă informeze într-un termen rezonabil cu privre la progresul plângerii și rezultatul plângerii.
    20. Aveți dreptul de a exercita o cale de atac judiciară în UE și în SEE împotriva: unui operator, unui imputernicit și unei Autorități de Supraveghere.
    21. Puteti mandata o organizatie să exercite, în numele dvs., dreptul la o cale de atac judiciară, 
    22. la o despăgubire pentru un prejudiciu rezultat ca urmare a unei încălcări a legii privind protecția datelor cu caracter personal.
  17. Puteți alege setările de confidențialitate?
    1. În acest moment colectăm numai datele care servesc intereselor legitime sau legale
    2. În prezent nu puteți să optați pentru ca datele dumnevooastră să fie prelucrate în alt mod decât o facem în acest moment, insă acceptam sugestiile dumneavoastră.
  18. Veți fi informat despre schimbările politicii de confidențialitate?
    1. Dacă ne schimbăm politica de confidențialitate, vom publica o nouă versiune a acesteia pe website.
    2. la cerere vă putem pune la dispoziție versiunile anterioare ale politicii noastre de confidențialitate.
  19.  Explicații cu privire la termenii și expresiile utilizați în această notă de informare
    1. Toţi termenii şi expressile folosiți în această Notă de Informare vor avea înţelesul dat mai jos, cu excepţia cazului în care se prevede altfel în cuprinsul  acestei note cu  date cu caracter personal înseamnă orice informații privind o persoană fizică identificată sau identificabilă („persoana vizată”).
    2. O persoană fizică identificabilă este o persoană care poate fi identificată, direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare, cum ar fi:
      1. un nume
      2. un număr de identificare
      3. date de localizare
      4. un identificator online
      5. identitatea fizică a unei persoane persoane fizice
      6. identitatea fiziologică a unei persoane persoane fizice
      7. identitatea genetică a unei persoane persoane fizice
      8. identitatea psihică a unei persoane persoane fizice
      9. identitatea economică a unei persoane persoane fizice
      10. identitatea culturală a unei persoane persoane fizice
      11. identitatea socială a unei persoane persoane fizice
    3. Datele personale sensibile sunt – conform GDPR – numite categorii speciale de date personale.
    4. Noi nu colectăm, nu dezvăluim și nu prelucrăm date personale sensibile
    5. Datele personale sunt sensibile dacă prelucrarea acestor date personale dezvăluie:
      1. originea rasiala,
      2. originea ethică,
      3. opiniile politice,
      4. credințele religioase,
      5. credințele filosofice,
      6. apartenența la un sindicat.
      7. datele genetice  
      8. datele biometrice  
      9. Date care vizează starea de sănătate,
      10. Date care vizează viața sexuală a unei persoane fizice,
      11. Date care vizează orientarea sexuală a unei persoane fizice.
    6.  Datele personale obișnuite sunt – în GDPR: Nu exista o lista exhaustiva a acestor date cu caracter personal.
    7. Pseudonimizarea Datelor Personale înseamnă prelucrarea datelor cu caracter personal într-un asemenea mod încât acestea să nu mai poată fi atribuite unei anume persoane vizate fără a se utiliza informații suplimentare, cu condiția ca aceste informații suplimentare să fie stocate separat și să facă obiectul unor măsuri de natură tehnică și organizatorică care să asigure neatribuirea respectivelor date cu caracter personal unei persoane fizice identificate sau identificabile.
    8. Prelucrare semnifică orice operațiune sau set de operațiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi
      1. colectarea,
      2. înregistrarea,
      3. organizarea,
      4. structurarea,
      5. stocarea,
      6. adaptarea,
      7. alterarea,
      8. extragerea,
      9. consultarea,
      10. utilizarea,
      11. ștergerea sau distrugerea
      12. etc.
    9. Restricționarea prelucrării înseamnă marcarea datelor personale stocate cu scopul de a limita prelucrarea acestora în viitor.
    10.  Scopul prelucrării înseamnă motivul pentru care este realizată prelucrarea datelor personale.
    11. Profilarea (Profilul Automat) trebuie să fie o formă automată de prelucrare, ce include
      1. Prelucrare exclusiv automata (la care face referire Art. 22 din GDPR) și
      2. Prelucrare parțial automată (daca o persoana fizica este implicata in prelucrarea datelor personale nu inseamna neapărat ca prelucrarea nu constituie profilare) trebuie să fie efectuată cu privire la datele cu caracter personal și obiectivul profilării trebuie să fie acela de a evalua aspectele personale legate de o persoană fizică, în special de a analiza sau de a face previziuni despre persoane.
      3. Rețineți că simpla evaluare sau clasificare a persoanelor în mod automat pe baza unor caracteristici cum ar fi vârsta, sexul și înălțimea acestora ar putea fi considerate profilare automată, indiferent de scopul predictiv.
      4. Decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată:
        1. înseamnă luarea unor decizii prin mijloace tehnologice fără implicare umană;
        2. prelucrarea automată  se bazează pe datele cu caracter personal furnizate direct de persoanele în cauză (cum ar fi răspunsurile la un chestionar); sau observate cu privire la persoane (cum ar fi datele privind locația, colectate prin intermediul unei aplicații) sau derivate sau deduse, cum ar fi profilul persoanei care a făcut anumite achiziții ,pot fi realizate cu sau fără profilare; profilarea poate avea loc fără a lua decizii automate.
      5.  Operator înseamnă persoana fizică sau juridică, autoritatea publică, agenția sau alt organism care, singur sau împreună cu altele, stabilește scopurile și mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal; atunci când scopurile și mijloacele prelucrării sunt stabilite prin dreptul Uniunii sau dreptul intern, operatorul sau criteriile specifice pentru desemnarea acestuia pot fi prevăzute în dreptul Uniunii sau în dreptul intern.
      6.  Împuternicit înseamnă persoana fizică sau juridică, autoritatea publică, agenția sau alt organism care prelucrează datele cu caracter personal în numele si pe seama operatorului.
      7. Destinatar înseamnă persoana fizică sau juridică, autoritatea publică, agenția sau alt organism căreia (căruia) îi sunt divulgate datele cu caracter personal, indiferent dacă este sau nu o parte terță. Cu toate acestea, autoritățile publice cărora li se pot comunica date cu caracter personal în cadrul unei anumite anchete în conformitate cu dreptul Uniunii sau cu dreptul intern nu sunt considerate destinatari; prelucrarea acestor date de către autoritățile publice respective respectă normele aplicabile în materie de protecție a datelor, în conformitate cu scopurile prelucrării.
      8. Parte Terță înseamnă o persoană fizică sau juridică, autoritate publică, agenție sau organism altul decât persoana vizată, operatorul, persoana împuternicită de operator și persoanele care, sub directa autoritate a operatorului sau a persoanei împuternicite de operator, sunt autorizate să prelucreze date cu caracter personal.
      9. Reprezentant înseamnă o persoană fizică sau juridică stabilită în Uniune, desemnată în scris de către operator sau persoana împuternicită de operator în temeiul articolului 27, care reprezintă operatorul sau persoana împuternicită în ceea ce privește obligațiile lor respective care le revin în temeiul prezentului regulament.
      10. Autoritate de supraveghere înseamnă o autoritate publică independentă instituită de un stat membru în temeiul articolului 51 GDPR.
      11. reguli corporatiste obligatorii înseamnă politicile în materie de protecție a datelor cu caracter personal care trebuie respectate de un operator sau de o persoană împuternicită de operator stabilită pe teritoriul unui stat membru, în ceea ce privește transferurile sau seturile de transferuri de date cu caracter personal către un operator sau o persoană împuternicită de operator în una sau mai multe țări terțe în cadrul unui grup de întreprinderi sau al unui grup de întreprinderi implicate într-o activitate economică comună.
      12.  Scutul de confidențialitate UE-SUA (Privacy Shield): Cadrul UE – SUA Privacy Shield a fost pus la punct de către Departamentul de Comerț al SUA și Comisia Europeană pentru a oferi companiilor de pe ambele părți ale Atlanticului un mecanism pentru a se conforma cerințelor de protecție a datelor atunci când transfera date cu caracter personal din Uniunea Europeană către Statele Unite în sprijinul comerțului transatlantic. La 12 iulie 2016 Comisia Europeană a aprobat cadrul UE-SUA Privacy Shield ca fiind adecvat pentru a permite transferul de date în conformitate cu legislația UE.
      13. Deciziile de Adecvare ale Comisiei: Comisia Europeană are competența de a determina, pe baza articolului 45 GDPR, dacă o țară din afara UE oferă un nivel adecvat de protecție a datelor, fie prin legislația internă, fie prin angajamentele internaționale pe care le-a încheiat. Efectul unei astfel de decizii este că datele cu caracter personal pot proveni din SEE (UE și Norvegia, Liechtenstein și Islanda) în acea țară terță, fără a fi necesară nicio altă măsură de protectie.
      14. Comisia Europeană a recunoscut, până în prezent, un nivel de protectie adecvat, pentru Andorra, Argentina, Canada (organizații comerciale – PIPEDA), Insulele Feroe, Guernsey, Israel, Insula Man, Jersey, Noua Zeelandă, Elveția, Uruguay și SUA (limitată la cadrul Privacy Shield).
      15.  Încălcarea securității datelor cu caracter personal înseamnă o încălcare a securității care duce, în mod accidental sau ilegal, la distrugerea, pierderea, modificarea, sau divulgarea neautorizată a datelor cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod, sau la accesul neautorizat la acestea.
      16.  Întreprindere înseamnă o persoană fizică sau juridică ce desfășoară o activitate economică, indiferent de forma juridică a acesteia, inclusiv parteneriate sau asociații care desfășoară în mod regulat o activitate economică.
      17. Grup de întreprinderi înseamnă o întreprindere care exercită controlul și întreprinderile controlate de aceasta;
      18. Organizație internațională înseamnă o organizație și organismele sale subordonate reglementate de dreptul internațional public sau orice alt organism care este instituit printr-un acord încheiat între două sau mai multe țări sau în temeiul unui astfel de acord.

 


Linkuri utile:

  • prin click  aici puteți să vă dezabonați de la comunicari de marketing
  • prin click aici vă puteți actualiza datele personale
  • aici puteți solicita ștergerea tuturor datelor pe care le deținem despre dumneavoastra prin dezabonare
  • prin click aici puteti afla mai multe despre DGPR
  • Prin click aici ne puteți trimite solicitări mai complexe însoțite de detalii!
  • click iaici pentru a vedea  termenii și condițiile utilizării websiteului nostru
Go Back

Life University

  • Home
  • Contul tau
  • Cursuri
    • Curs NLP Online practitioner
    • Curs Office Fitness
    • Curs Mindfulness
    • Curs SEO
    • Curs Bitcoin si Criptovalute
    • Curs Vanzari
    • Curs Marketing Online
    • Life Coaching Academy
    • Energie Pozitiva
    • Curs Facebook ADS
  • Articole
    • Marketing
      • Online marketing
      • video marketing
      • Optimizare Site
      • Blog
    • Negociere
    • Dezvoltare Personală
    • Life coaching
    • Mindfulness
    • Vanzari
    • Energia Pozitiva
  • Webinarii
  • Login
  • Contact
You are here: Home / Articole / Optimizare SEO – peste 20 de sfaturi concrete pe care nu ți le dă nimeni

Optimizare SEO – peste 20 de sfaturi concrete pe care nu ți le dă nimeni

Publicat de Rujoiu Marian 60 Comments

optimizare seo -primul in googleOptimizarea SEO este un domeniu provocator. În limba română înseamnă să-ți optimizezi site-ul pentru motoarele de căutare. Fie că ne place sau nu, când vorbim de motoare de căutare, cel puțin în România, ne referim mai ales la google. În acest articol vei găsi o listă cu principalele lucruri pe care le poți face pentru optimizarea site-ului tau. Prescurtarea SEO provine din limba engleză: Search Engine Optimization.

Dacă dai o căutare pe google după: optimizare SEO sau optimizare site vei găsi o mulțime de companii care-ți pot oferi servicii SEO. Eu nu am scris acest articol pentru a-ți oferi servicii de SEO pentru că nu fac acest lucru. Am scris acest articol pentru ca orice om care caută pe google: optimizare SEO să înțeleagă într-un limbaj cât mai accesibil ce presupune această optimizare SEO, ce înseamnă acest lucru mai concret.

Fie că vrei să faci tu SEO, fie că vrei să externalizezi în totalitate sau parte din această activitate, este bine să știi ce presupune această activitate de SEO. M-am ocupat personal de site-ul traininguri.ro care ocupă una din primele trei poziții în google pentru ce ne interesează, cum ar fi: curs manager resurse umane, curs de formator, curs achiziții publice, training vânzări, etc)

Ce am făcut vedeți mai jos. Este un rezumat, un fel de checklist. Despre multe aspecte, în profunzime vorbesc în Cursul de Marketing online.

Așadar ce ai putea face pentru optimizare SEO?

1. Folosește keyword planner

Din punctul meu de vedere aici este pasul zero pe care trebuie să-l faci. Motivul este simplu: de la început trebuie să știi exact ce vrei să obții, pe ce expresii vrei să te clasezi bine în clasamentul google. Adică, degeaba indexezi și optimizezi pentru SEO ceea ce oamenii nu caută.

Acționează inteligent din start și optimizează pentru ceea ce te interesează. În detaliu, prezint cum se face acest lucru în marketing academy, modulul 7. Oricum, ideea de bază este simplă: stabilește pe ce expresii vrei să faci SEO si verifică în keyword planner ce volum de interogări ai pe expresia/ expresiile respective.

optimizare SEO

2. Instalează-ți un instrument care să te ajute în optimizarea SEO

Depinde pe ce platformă ai websiteul, eu prefer wordpress. Pentru wordpress instalezi pluginul Yoast, care este gratuit și acesta îți spune exact ce faci bine și ce nu faci bine. Este ușor de folosit. În modulul 5 din Marketing Academy, ofer și un studiu de caz ca să vezi exact cum se folosește. Atâta vreme cât îl folosești inteligent, cel puțin pentru baza SEO a fiecărui articol de pe website-ul tău este de ajuns.

optimizare seo cu yoast

3. Optimizează-ți titlurile articolelor

Practic, odată ce ai decis să targetezi un cuvânt cheie sau o expresie aceatea trebuie să apară în titlul articolului tău. Este important să fie relevantă și clară.

optimizarea titlurilor

4. Optimizarea linkurilor

Eu prefer, ca odată ce am targetat un cuvânt cheie, dincolo de denumirea website-ului, linkul trebuie să fie exact cuvântul cheie. Este prietenos si pentru google și pentru utilizatori.

optimizare link

5. Optimizarea metadescrierilor

Atunci când publici un articol trebuie să îi adaugi și o metadescriere. Aceasta este un fel de rezumat citit de google. Practic, din titlu, link si metadescriere, google înțelege despre ce este vorba.

De obicei , dar nu întotdeauna această metadescriere apare în google. Și această metadescriere trebuie să conțină expresia cheie, să fie relevantă pentru expresia pe care tu o vizezi și totodată  atractivă și relavantă pentru utilizatorul care o vede în google. Pentru această metadescriere ai rubrică în Yoast.

metadescrieri google

6. Optimizarea introducerii și a conținutului

Există multe teorii privind frecvența cu care să apară cuvântul cheie în articol. Personal nu cred că există un răspuns adevărat 100%. Evident, trebuie să apară de câteva ori, de  minim 3-5 ori, totuși cât de mult te întinzi cu inserarea expresiei cheie în articol, ține mai degrabă de bunul simț.

Când simți că exagerezi ar fi bine să te oprești, pentru că și google va trage aceeași concluzie. Deci, întrodu-ți cuvântul cheie în primul paragraf, apoi și în text. Ideea este că ar trebui ca frecvența cuvântului cheie să fie naturală, odată ce scrii despre lucrul respectiv.

7. Optimizarea titlurilor și a subtitlurilor (headings)

Atunci când publici un articol tu poți alege ce este titlu și ce este subtitlu. Gândește-te la aceste titluri și subtitluri ca la un fel de cuprins de carte. Aceste titluri îl ajută pe google să înțeleagă structura articolului tău. Evident îl va ajuta și pe utilizator această organizare a conținutului.

Practic, în titlurile și subtitlurile din articol, în loc de a alege să identifici vizual titlurile punând o mărime de font mai mare sau mai mică, folosești opțiune de heading 1, 2, 3, sau 4. Dacă-ți instalezi wordpress în limba română vei vedea exact ca în imaginea de mai jos (subtitlu 1, subtitlu 2, etc). Eu de obicei îmi gândesc această structură înainte de a scrie articolul, însă o poți face și după.

headlng

8. Optimizarea imaginilor din conținut

Când vine vorba de imagini sunt importante trei lucruri:

optimizare imagini si alt text

  1. relevanța pozei pentru expresia cheie
  2. optimizarea ei din punct de vedere al dimensiunii (sa nu fie prea mare,adică pe undeva la maxim 100 KB)
  3. să adaugi alt text (text alternativ) care să conțină cuvântul cheie cel puțin pe una dintre poze (dacă ai mai multe)

9. Inserarea de linkuri externe și interne

Este recomandat să inserezi minim unul două linkuri către alt conținut de pe siteul tău tău (inbound link) și unul tău către un site extern. Este de preferat ca linkurile să fie relevante și ajutătoare pentru utilzator să nu fie puse artificial doar pentru că trebuie puse.

10. Adăugare taguri și categorii

La sfârșitul articolelor trebuie să adaugi taguri (etichete). Aici introduci expresii relevante din care să se înțeleagă pe scurt ce subiecte atinge articolul tău. Aici poți introduce și expresii din familia de cuvinte a expresiei vizate, cu singura condiție să fi vorbit de acel lucru în articol. Dacă nu ai vorbit doar riști o penalizare din partea google.

taguri si categorii

11. Relevanța conținutului este vitală pentru SEO

Când spun relevant mă refer în primul rând la cititor. Dacă nu ai un conținut relevant și de bună calitate degeaba îndeplinești punctele 1-10 de mai sus. Aici se trage linie! Dacă articolul nu este unul bun, poți să optimizezi 1 000 de ani, poți să încerci să introduci câte cuvinte cheie vrei tu, poți să respecți totul. Practic trebuie să scrii cu impact, fie că vorbim de o prezentare de produs, fie că vorbim de un articol tip resursă. Aici apare și o primă problemă a consultanților externi.

Ei te pot ajuta cu punctele 1-10, însă cu acest punct este greu că cineva din exterior să creeze un conținut de calitate și relevat pentru publicul tău. Am auzit și plângeri că au plătit consultanți care nu au avut rezultate. Și eu m-am plâns de acest lucru, până am înțeles ce poate face un consultat și ce nu poate face. Nu-i vina lui la relevanța conținutului. Aici este sarcina ta, sau a responsabilului de conținut din companie. În modulul 9 din Marketing Academy explic cum să scrii articole de impact care să-ți genereze clienți. Oricum, cheia este relevanța.

12. Strategia SEO pentru a ținti prima poziție în Google

Probabil ești interesat de optimizare SEO dacă ai ajuns până aici, însă probabil te interesează nu doar optimizare seo în general, ci vrei o optimizare care să te ducă în prima pagina în google și de ce nu pe primele poziții? Să fii în prima pagină uneori nu este de ajuns.

Utilizatorii, când dau căutare în google, pe prima poziție dau click sub 50%, pe a doua poziție 20-30%, pe a treia poziție din google sub 20 %, etc. Practic, dacă nu ești în una din primele trei poziții atragi mai puțin de 10 % din cei care caută expresia respectivă.

Acest procent poate să difere de la domeniu la domeniu și poate varia în funcție de câtă reclamă apare înaintea primei poziții sau cât de atractiv apare titlul și descrierea site-ului tău.  Întrucât acesta este un subiect fierbinte în Marketing Academy, în modulul 8 prezint un studiu de caz ca să vezi exact ce strategie adopt pentru a surclasa competitorii. Practic, în afară de a scrie relevant pentru publicul tău, trebuie să scrii și inteligent pentru a-ți surclasa competitorii.

13. Optimizare site în întregime pentru SEO

Este important de reținut că punctele 1-12 se aplică pentru fiecare pagină sau articol pe care-l pui pe website-ul tău. Adică, mai sus nu ai sfaturile generale, ai lucrurile pe care trebuie să le faci pentru fiecare articol, serviciu sau produs de pe websiteul tău.

Când te gândești la optimizare site sau optimizare SEO a întregului site, baza este pe fiecare articol de pe website-ul tău. Adică optimizarea în general a site-ului vine abia ulterior și nu sunt prea multe lucruri de făcut. Baza este în fiecare articol, adică pe tot ce postezi tu pe site. Practic, optimizarea SEO generală este suma tuturor optimizărilor pe care tu le faci pentru fiecare conțint pe care-l publici pe website.

14. Optimizarea categoriilor și a tagurilor

descriere categorie

Aici te folosești tot de pluginul Yoast sau de opțiunile wordpress. Îl configurezi urmând instrucțiunile, apoi te duci pe categorii și adaugi descrierea ta pentru fiecare categorie pe același principiu ca și în cazul articolelor. Adică, pentru fiecare categorie de pe site-ul tău introduci o metadescriere, care la fel urmează să apară în google. În google vei vedea că uneori google îți oferă o pagină, alteori o categorie. Depinde ce consideră el mai relevant. Vezi cum afișează deja pe domeniul tău și urmează aceeași strategie. Oricum ar fi , recomandarea mea este să pui descrierile categoriilor. La fel, în cazul în care indexezi din configurările Yoast și tagurile, trebuie să faci același lucru și cu ele. Aici discuția este mai lungă, poți urmări pe internet un tutorial de configurarea yoast să vezi ce te avantajează mai mult.

15.  Folosește instrumente de verificare

Eu de exemplu, folosesc SEO doctor. Il instalezi în browser și verifici ce ai făcut. El îți spune dacă din punct de vedere tehnic e ok sau nu, și-ți spune și ce erori ai. Este un instrument bun, poți să cauți și variante similare. Acest instrument te mai ajută să vezi ușor ce face și competiția ta, pentru că îți dă rezumatul competiției tale. Este bine uneori să nu inventezi roata și să vezi ce face și competiția.

seo doctor

16. Viteza de încărcare a siteului este importantă pentru SEO

Dincolo de impresia ta că websiteul tău se încarcă repede sau nu, folosește instrumente de verificare. Cele mai bune sunt cele de la pingdom și google page speed. Testează viteza de încărcare nu doar a home page-ului, ci și a fiecărui articol odată ce-l publici. Dacă-ți dă cu roșu ai nevoie de un programator să te ajute. Aici am cea mai mare disputa cu programatorii…pentru ca niciodată nu sunt mulțumit. :)Există și pluginuri, dar aici este alt subiect mare pe care poate o să-l lămuresc cu altă ocazie. Dacă vrei un instrument care să-ți măsoare tot site-ul cap-coadă, pagină cu pagină, poți instala pagespeed insight, un plugin de wordpress.

google page speed

17. Optimizarea pentru mobile

Google a anunțat oficial că acest lucru contează, în sensul în care vor penaliza website-urile care nu sunt prietene cu Vizualizarea lor pe mobile. Pentru a-ți testa site-ul folosește google Mobile Friendly Test, dincolo de a-l testa pe telefonul tău. Acolo îți spune exact cum stai cu websiteul :)

google mobile friendly

18. Igiena generală a site-ului

Google spune că nu influențează prea mult acest lucru, însă eu am dubii :)Oricum dacă nu te gândești la google, gândește-te la vizitatorii site-ului. Este important să ai un site curat, acest lucru înseamnă lipsa unor erori. Pentru a vedea dacă sunt erori pe siteul tău, conectează-și site-ul la google webmaster tools și vei vedea dacă ai erori pe site sau nu.

Acolo iți va spune exact ce erori ai. Pe unele le vei putea rezolva singur, pentru altele probabil vei avea nevoie de un specialist. Tot webmaster tools îți arată exact de pe ce expresii din google ajung oamenii pe site-ul tău. Adică vezi pe ce poziție ești și câți oameni dau click pe website-ul tău. Tot în webmaster tools vezi și dacă websiteul tău are probleme structurale sau erori pe care ar fi bine să le corectezi. Webmaster Tools se conectează la websiteul tău la fel ca și google Analytics.

google webmaster tools

19. Indexarea generala a site-ului folosind sitemap

Tot în webmaster tools vei vedea dacă sitemapul website-ului tău este văzut de goole. Sitemapul il trimite automat yoast dacă-l folosești. Totuși o verificare nu strică niciodată.

20. Optimizarea homepage-ului

Vei vedea că pe anumite expresii cheie google oferă în rezultatele sale hompage-ul unui site și nu neapărat un articol. Acest lucru se întâmplă în principiu, din două motive:

  1. hompage-ul siteului respectiv este optimizat conform tuturor punctelor care le-am luat în discuție până aici.
  2. site-ul respectiv este extrem de relevant pentru expresia respectivă, adică are mult conțint pe topicul respectiv.

Poți face și tu același lucru, optimizează hompage-ul corect și pune conținut mult și de calitate pe domeniul respectiv.

21. Folosește protocolul https în loc de http

Discută cu webmasterul site-ului tău să-ți instaleze un certificat de securitate. Acest lucru contează pentru google pentru că se confirmă o identitate a proprietarului site-ului și faptul că există conexiune securizată. Unele certificate sunt gratuite altele sunt contra cost. Cele contra cost au anumite avantaje. Cel mai bine este să ai o discuție cu hostingul tău (acolo unde ai găzduirea site-ului). Mai multe despre

https protocol

22. Back Links sau link building din exterior

A fost mult timp la modă să-ți înscrii site-ul într-o mie de directoare web pe internet. Adică să pui link către site-ul tău de pe diferite site-uri. Cândva conta mult pentru Google acest lucru numit Inbound links. Întrucât s-a abuzat de acest lucru, linkurile fiind puse pe siteuri care nu aveau nicio legătură cu site-ul care se vroia promovat, google a spus pas.

Acum pentru google contează doar linkurile care sunt relevante pentru website-ul tău. Adică, dacă pe un blog cineva vorbește despre serviciile tale și pune un link către site-ul tău este ok, însă dacă te apuci și introduci link către websiteul tău pe siteuri de anunțuri nu te ajută prea mult, din contră dacă reputația site-ul de pe care faci trimitere este proastă, sau este folosit în principal pentru așa ceva mai rău te încurcă decât să te ajute.

Tot aici intră și linkurile care-ți vin din rețelele sociale cum ar fi Facebook, Google+, Linkedin, twiter, etc. Cel mai valoros pentru SEO este Google +, mai ales că postările pe google plus apar și în căutările din google.

22. Optimizare SEO pentru vizitatori și apoi pentru Google

Principala greșeală pe care o fac cei neexperimentați în optimizarea seo este să abuzeze de Yoast sau de cuvinte cheie în încercarea de a păcăli Google. Am auzit de multe ori plângerea că google și-a schimbat algoritmul și nu mai apărem în căutări.  Despre acest lucru vorbesc mai mult în Marketing Academy, totuși dacă ar fi să-ți dau un răspuns pe scurt ar fi următorul: Îmi pare rău, dacă google își schimbă algoritmul și site-ul îți este afectat.

Acest lucru  înseamnă că ai făcut lucrurile greșit sau că ai încercat să fentezi google. Google nu poate fi fentat, în cel mai rău caz îl fentezi pe termen scurt. Pe termen lung, el nu-și schimbă algoritmul, ci de fapt, îi elimină din căutări pe cei irelevanți, pe cei care încearcă să-l păcălească. Dacă scrii strategic și frumos pentru utilizatori și nu faci abuzuri, vei rămâne în google pentru totdeauna.

Cel puțin eu de 10 ani am reușit acest lucru. Gâdește-te în primul rând la utilizatori când faci SEO și pleci din start cu șanse maxime. Google, la final, ține cont de ceea ce fac utilizatorii, deci dacă ești relevant și corect față de utilizatori, google nu are nici-o problemă. În momentul în care nu ești relevant, google te mută în coada listei favorizând-i pe cei relevanți. Poți să instalezi google analytics să vezi exact ce fac vizitatorii pe websiteul tău. Un indicator bun este bounce rate-ul care trebuie să fie cât mai mic, apoi numărul mediu de pagini vizualizate la o vizită, timpul de stat pe pagină.

24. Măsoară în permanență performanțele SEO ale site-ului tău.

În afară de google analitics, webmaster tools poți să mai testezi și alte instrumente de monitorizare a siteului tău cum ar fi: AFREHS, SEO MOZ, Majestic SEO, etc. Testeaza si vezi ce te ajută.

În cât timp să te aștepți la rezultate dacă faci optimizare SEO?

Dacă faci optimizare SEO inteligent, dacă lucrurile sunt făcute bine, un articol (post, produs, serviciu, etc) poate ajunge în prima pagină într-un interval de 2-5 luni. Depinde cât de bine este făcut, care este concurența pe zona respectivă și care este vechimea și relevanța websiteului tău pentru zona respectivă.

Eu de regulă țintesc una din primele trei poziții, iar atunci când aloc timp, atenție și respect strategiile, durează maxim 6 luni să ajung în una dintre primele trei poziții. La nivel de detaliu este greu să respecți tot ce am scris mai sus. Și mie îmi este greu, uneori mai uit, uneori nu am răbdare, însă atunci când îmi propun și aloc atenție, fac cat de bine pot aceste lucruri. Uneori conștient fac anumite compromisuri. Și în această pagină am făcut câteva compromisuri, te las pe tine să le descoperi care sunt :)

Să-ți faci tu optimizare SEO sau să apelezi la specialiști?

Sincer, faci cum vrei. eu cred că te pot ajuta și specialiștii în SEO, poți să-l faci și tu sau poți să mergi pe o combinație între tine și ei. Sun totuși anumite aspecte care nu le poate face nimeni mai bine decât tine care îți cunoști businessul și clienții. Scopul în acest articol a fost sa-ți arăt cât se poate de clar și de pe scurt ce presupune exact, la nivel de execuție optimizarea SEO. Sper că acum îți este mai clar. Poți decide exact ce zone din aceste peste 20 de sfaturi poți să le faci tu și ce zone vrei să externalizezi. Sunt însă sigur că vei lua decizii în cunoștință de cauză, lucru esențial din punctul meu de vedere :)

Cum te pot ajuta eu?

Sper ca te-am ajutat deja scriind acest articol :)După cum spuneam și la început, eu personal nu ofer consultanță sau execuție în SEO. Pur și simplu nu am timp. Acesta este și motivul pentru care am creat Marketing Academy, unde am pus tot ce știu în materie de Marketing online. Ar putea fi o investiție bună și pentru tine, mai ales că este oferit la un preț foarte accesibil. Mai mult, eu sunt cumva conștient, că eu, la nivel de consultanță pot să verific exact ce te-am învățat mai sus, partea de execuție consumă timp și din punctul meu de vedere majoritatea lucrurilor le poți face tu sau cineva din interiorul businessului tău.

detalii despre Marketing Academy prin click aici!

Mi se pare ciudat că în prima pagină din google dacă dai căutare după optimizare SEO apar doar companii cor vor să-și vândă serviciile. Dincolo de interesul meu secundar de a te invita în Marketing Academy, acest articol este și un experiment. Acum când scriu acest articol este septembrie 2016. Sunt curios în cat timp ajunge in prima pagină din google! :)Plec cu un dezavantaj din start, pe acest site, Life-university.ro, este puțin conținut în legătură cu această temă.

Scopul meu este să înving secretomania și să învăț oamenii ce pot face. Dacă ți-a plăcut acest articol, ajută-mă să înving secretomania și mai mult. Oferă-mi un share pe rețelele sociale, mai ales pe google + și îți voi rămâne recunoscător!

Dacă mai ai întrebări postează-le la rubrica comentarii!

Să ai o zi frumoasă!

Marian Rujoiu

Filed Under: Articole, Marketing, Online marketing Tagged With: marketing academy, optimizare pentru motoarele de cautare, optimizare seo, optimizare site, seo

Articole recomandate:

Ce este SEO? Vezi răspunsurile pe înțelesul tuturor!

Ce este SEO? Vezi răspunsurile pe înțelesul tuturor!

SEO reprezintă strategiile sau procesul prin care websiteul sau anumite pagini devin vizibile gratuit în lista rezultatelor pe care le oferă motorul de căutare. SEO înseamnă Optimizare pentru Motoarele de Căutare. Acronimul SEO provine din expresia Search Engine Optimization.

ULD – Unitate de luare a deciziilor

ULD – Unitate de luare a deciziilor

O unitate de luare a deciziilor este validă când avem de-a face cu o companie care are mai mult de un angajat, cu toate că şi în caz contrar e de discutat.

Tehnica intrebarilor în negociere

Tehnica intrebarilor în negociere

Probabil vi s-a mai spus că întrebările sunt importante în negociere. Află din articol cum se aplica tehnica intrebarilor.

Comments

  1. Claudiu says

    October 10, 2016 at 3:43 PM

    Excelent articol! Pana acum n-am mai gasit nici un articol atat de cuprinzator despre SEO. Multumesc pentru aceste informatii de calitate, de unele stiam, insa de cele mai multe, nu. In general SEO mi se pare plictisitor si nu am implementat pe site-ul meu decat cateva, insa acum inteleg mai bine anumite aspecte.

    As avea si o intrebare: in cazul in care nu am pus certificat de securitate pe site, deci toate url-urile incep cu http, daca cumpar acum certificat SSL si schimb url-urile in https, nu cumva se vor strica toate paginile site-ului, link-urile, etc. si trebuie sa muncesc o gramada sa le refac?

    Reply
    • Rujoiu Marian says

      October 16, 2016 at 7:41 AM

      Salut Claudiu,
      Multumesc pentru aprecieri si intrebare. Sa-ti fie de cat mai mare folos!

      Întrebarea ta este justa.
      Cand mi-am propus sa fac trecerea si eu aveam aceaiasi intrebare. Din fericire exista pluginuri care te ajuta sa faci trecerea si sa rescrii toate linkurile. În worpress la mine a functionat. În aceast demers am fost asistat si de webmaster, insa in doua ore era rezolvat totul.
      Eu am folosit urmatoarele trei pluginuri: Easy HTTPS (SSL) Redirection, SSL Insecure Content Fixer, Velvet Blues Update URLs! Probabil daca nu ai lucruri extrem de complicate, ar trebui sa mearga si in cazul tau 🙂
      Totodata temerea mea ce mai mare a fost sa nu fie afectat SEO-ul siteului, sa fie indexat bine in continaure. Vreo doua saptamani dupa trecere am avut intradevar o scadere usoara, insa apoi a revenit la normal si a inceput sa creasca usor din nou!
      Mult succes

      Reply
  2. bogdan says

    February 4, 2017 at 4:51 PM

    Stii aplicatii seo si pt blogger ?

    Reply
    • Rujoiu Marian says

      February 4, 2017 at 7:36 PM

      Se aplica aceleasi sfaturi de mai sus si pentru blogger!

      Reply
  3. Troaca Marius says

    March 2, 2017 at 12:42 PM

    Articol bine structurat, dar cred ca la partea de link-building sunt foarte multe de spus si daca vrei sa invingi secretomania cred ca acolo trebuiesc date mai multe detalii. La fel si in zona “content is king”, cred ca multe persoane nu stiu cum trebuie scris un articol.
    Big up!

    Reply
    • Rujoiu Marian says

      March 5, 2017 at 10:24 AM

      Salut Marius,
      Mersi frumos pentru comentriul postat. La partea de link building aici lucrurile nu mai sunt atat de importante cum erau candva. Din tot ce m-am documentat si testat am ajuns la o singura concluzie> este bine sa ai cat mai multe linkuri de calitate catre siteul tau sau catre articole. Aici este cheia, sa ai linkuri cat mai relevante din articole cat mai relevante. La fel si linkuri interne, tot relevante trebuie sa fie, adica sa linkezi un articol catre altul cand este cazul si este relevant, altfel faci un fel de spam.
      Legat de content is the king, în curs Marketing Online- Marketing Academy, am un modul dedicat acestui subiect,de fapt doua: Modul 8- studiu de caz – Cum sa ajungi primul in Google? si Modul 9 – cum srii articole de impact catre sa genereze clienti? In acelasi timp va recomand si acest articol legat de scrierea de articole: https://www.traininguri.ro/cum-sa-scrii-un-articol/

      Reply
  4. Mihai says

    April 21, 2017 at 4:42 PM

    La punctele 16-17 as recomanda sistemul celo de la Automatic, AMP https://www.ampproject.org care aparent ajuta foarte mult pentru a ajunge in prima pagina cu mai putin efort de optimizare.

    Frumos articol, multumesc pentru recapitularea cunostiintelor 🙂

    Reply
    • Rujoiu Marian says

      April 24, 2017 at 7:49 PM

      Salut Mihai,
      multumim frumos pentru sugestie 🙂
      O sa ma uit si eu sa vad despre ce este vorba

      Reply
  5. Andrei Petre says

    April 27, 2017 at 11:37 PM

    Salut Marian ,

    Articolul este genial .Am si eu un site si mi-as dori mult o colaboarare cu tine bineinteles contracost pentru a ma ajuta in optimizarea seo . Am vazut ca ai scris ca nu te ocupi cu asa ceva dar poate totusi as putea sa obtin o consultanta la tine . Multumesc anticipat.

    Reply
    • Rujoiu Marian says

      May 12, 2017 at 5:43 PM

      Salut Andrei,
      Unul din motivele pentru care am creat Marketing Academy, a fost acesta: ca mi se tot cereau consultatii.
      Problema era urmatoarea, ca ma trezeam nu facand consultatie ci facut instruirea clientului, cum trebuie sa arate pagine, ce trebuie sa faca pentru a ajunge primul in google, cum trebuie sa scrie articole, cum sa optimizeze, cum sa faca email marketing, etc
      Ideea este că incercam sa fac o sinteza in 1-2 ore, in fuctie de nevoia clientului, insa el avea nevoie de studii de caz, de exemple.
      Si mai este ceva, cineva trebuia sa si implementeze si eu nu ma ocup cu asta. In plus eu cred ca cineva care cunoaste businessul(adica tu) poate face optimizarile mult mai bine decat un consultant.
      Tot ce stiu, eu am pus in Marketing Academy si cu un cost cat o ora de consultatie (minim 100E), ai acces la 30 de ore de ”consultatie” pe care poti sa o revezi oricand, este organizata, sunt sudii de caz si este explicat destul de detaliat. O consultatie cu mine, nu este imposibil de obtinut, insa nu este un deal bun in primul rand pentru tine pentru ca intr-un buget foarte mic poti sa ai acces la toate studiile de caz si la intregul program. Apoi, daca te inscrii in Marketing Academy, o sa-ti raspund gratis intrebarilor punctuale! Descrierea Marketing Academy o gasesti aici: https://www.life-university.ro/curs-marketing-online/?ref=4
      te mai gandesti si mai discutam 🙂 Depinde ce vrei de fapt 🙂

      Reply
  6. Radu says

    May 30, 2017 at 2:29 PM

    Marian – este interesant faptul că această pagină, deși nu are un link-building foarte serios (la fel ca site-ul) – se descurcă foarte bine în Google. Probabil că într-adevăr, conținutul este cel mai important, și nu linkurile. Deși, este evident că depinde de nișă. Într-o concurență acerbă – cam toți produc conținut foarte bun. Pot să te întreb în cât timp a ajuns să rankeze foarte bine?

    Reply
    • Rujoiu Marian says

      May 30, 2017 at 6:50 PM

      cred ca are cam 6 luni, ins anu m-am focusat deloc pe link building! Daca imi doream mult si investeam putin timp probabil as fi scurtat timpul la 4 luni, dar nu mai mult, pentru ca siteul are vechime mica.
      Pe siteurile cu vechime mare si continut conex relevant, le urc in 1-4 luni, in una din primele trei pozitii.

      Reply
    • Rujoiu Marian says

      May 30, 2017 at 6:52 PM

      Incca ceva, e continut bun, insa este scris folsind o strategie de depasire a competitorilor pe care o explic in detaliu in Marketing Academy

      Reply
  7. aneta says

    June 13, 2017 at 1:17 PM

    Ce parere ai despre site-urile de trafic exchange?

    Reply
    • Rujoiu Marian says

      June 13, 2017 at 10:47 PM

      Buna Aneta,
      candva era un mare deal, acum insa eu sunt rezervat, considerandu-le cu pentential mare de risc. Cu cat pozitionarea SEO incepe să depinda de diferiti factori aflati in afara zonei tale de control, cu atat devine mai riscant. Sa zicem ca faci schimb cu un site care acum e ok, insa peste vreo doua luni face cine stie ce combinatie si intră pe lista neagra a lui google? Tu linkezi catre el…el catre tine. Ce crezi, te poate afecta si pe tine? Ai instrumente sa afli in timp real, exact ce se intmpla cu siteurile cu care faci schimb?
      Acesta era doar un exemplu, eu personal nu as folosi decât schimburi relavante cu adevarat!
      pe de alta parte in marketing nu exista decat un singur adevar: testeaza! Poti testa, dacă-ti doresti, insa destul de discret sa vezi ce se întamplă!

      Reply
  8. aneta says

    June 14, 2017 at 5:23 PM

    Exista posibilitatea de a vedea daca un site este pe lista neagra a lui google ?

    Reply
  9. Optimizare SEO says

    June 26, 2017 at 5:00 PM

    Super articol despre optimizarea SEO. Toata stima …..

    Reply
  10. Inchireir auto online says

    July 10, 2017 at 11:49 AM

    Foarte bun articolul.Eu unul nu am avut prea multi bani asa ca am invatat sa fac singur SEO pentru site-ul meu (chiar folosesc tot ce ai scris in articol) . Am fost reticient in a apela la o firma specializata pentru a face SEO, doarece cu toti cu care am vorbit erau foarte secretosi si nu prea iti explicau exact ce fac ca sa iti creasca vizibilitateain google.

    Reply
  11. Remus says

    July 20, 2017 at 3:17 PM

    Salut. Ți-am citit articolul. Iti multumesc pentru sfaturi si recomandări. Chiar a dat rezultat. Esti al 2 lea rezultat în google dupa căutarea “Optimizare SEO”, Ceea ce ma face sa demareze un proiect cu investitie minima de 500 euro. (Pentru template, hosting, si doua tipuri de cărți de vizita.) Cat despre google ads, ce parere ai? Merita sa investesc ceva bănuți pe viitor? E hosting imi recomanzi ? Dar domeniul de unde îl pot cumpara pe viata ? Ma intereseaza trei domenii. .com ; .es; .ae.
    Mersi pentru sfaturi. Astept un raspuns. Mi -a facut mare placere sa ti citesc blogul si tot odata m-ai ambiționat să fac investiția!!!
    Stima

    Reply
    • Rujoiu Marian says

      August 1, 2017 at 8:18 PM

      Salut Remus,
      Ma bucur ca ai gasit folositor acest articol despre optimizare SEO.
      Să-ți raspund pe rând 🙂
      Despre Google ADS, pot sa-ti raspund da, insa eu as imparți bugetul între facebook si Google si as vedea care imi da rezultate mai bune. Depinde de la business la business. De exemplu, eu nu investesc în google ADs, insa investesc timp în SEO (vezi curs Marketing Academy). In acelasi timp nu investec timp in Facebook , insă investesc bani în Facebook (vezi curs Facebook). Cred ca depinde de la business la business și nu există răspuns 100% corect, trebuie testat.
      Legat de hosting, iti recomand http://www.hostgator.com/ sau https://www.romarg.ro/. Daca nu gasesti extensiile dorite aici încercă și https://www.dynadot.com/

      stima si de la mine!
      Mult succes
      Marian

      Reply
  12. Optimizare SEO says

    July 26, 2017 at 10:37 PM

    Un articol foarte bine structurat si foarte util celor ce doresc sa isi optimizeze site-ul pentru a avea rezultate mai bune in Google. Felicitari pentru articol!

    Reply
  13. Daniel says

    August 28, 2017 at 7:12 PM

    Sa sti ca unii blameaza Google+ pt Seo. Ei spun, ca daca ai followeri in G+ atunci merita, daca nu ai, nu merita. In schimb se recomanda cu caldura utilizarea youtube.com. Intrebarea mea este urmatoarea : Ce plugin recomanzi in magento pentru Seo?Multumesc si felicitari pentru acest articol

    Reply
    • Rujoiu Marian says

      August 30, 2017 at 7:01 AM

      Salut Daniel,
      Cred doar ca unii nu folosesc google +, de blamat, nu vad de ce ce. Este ca și cum ai spune că strugurii la care nu ajungi sunt acri 🙂
      Legat de partea de followeri sunt de acord, este mai bine dacă ai, totuși și dacă nu ai follweri sigur nu te încurcă, opinia mea este că te ajută. Legat de youtube sunt de acord, este mult mai folosit și de mare ajutor. Cu toate acestea, dacă te uiți la acest articol, el ocupă deja una din primele trei poziții în google pe interogarea optimizare SEO. Tot ce am făcut a fost să respect sfaturile de mai sus și nimic mai mult. În același timp, am plecat cu un handicap, nu am conținut similar pe acest site de care să mă leg foarte mult și nici backlinks de la alții, nici măcar dinspre youtube.
      Ajung să cred că până la urmă SEO și poziționarea în google este doar o consecință a lucrului bine făcut, în primul rând!
      Legat de Magento, nu l-am folosit și nu aș vrea sa vin cu vreun sfat greșit și netestat personal, îmi pare rău!

      Reply
  14. SeoPower says

    August 29, 2017 at 1:01 AM

    Ai dreptate cand spui ca oamenii trebuie instruiti, ca altfel habar n-au cu ce se mananca acest subiect. Insa mai erau cateva lucruri ajutatoare de spus la onpage. Iar la offpage, daca nu dai detalii 🙂 macar avertizeaza oamenii sa nu aduca in nestire link-uri pe money keywords 🙂 Succes! Ah .. si inca ceva. Ce te face sa spui ca link-urile de Facebook, Twitter nu sunt bune?

    Reply
  15. Alex says

    August 31, 2017 at 3:39 AM

    Superb articolul ! Am aplicat toate sfaturile de aici inclusiv am optimizar site ul sa se incarce rapid.
    Chiar este f util pentru a avea articole de calitate SEO.
    Dar cand vine vorba despre un site in intregime ?
    De exemplu pe site ul meu http://pasiondelbarista.ro/
    Pe pagina de Home nu stiu ce continut sa mai pun, am doar ceea ce se vede si chiar nu am nici o idee cum ar trebui optimizat..
    Poti sa imi dai un sfat te rog frumos ?
    Multumesc anticipat !

    Reply
    • Rujoiu Marian says

      August 31, 2017 at 11:24 AM

      Salut,
      Tot siteul este compus din fiecare pagina in parte, însă întradevăr este nevoie și de o strategie globală de optimizare a siteului. Probabil acesta ar fi subiectul unui alt articol! Ma gandesc, poate fac un webinar pe această temă!
      Legat de pagina de home, ar trebui să corespundă interogarii de brand pe de-o parte sau pe cel mai relevant cuvant cheie vizat de companie.
      In același timp pe home page ar trebui sa fie clar cine sunteți, însă mai ales cum puteți fi de folos clientului. Personal, mie nu mi-a fost clar vizitand homepageul, care este exact serviciul oferit și sunt un baăutor de cafea 🙂
      Ar mai prinde bine pe home page si un optin sau resurse gratuite.
      Multa bafta!

      Reply
      • Alex says

        September 1, 2017 at 1:26 AM

        Serviciul oferit este distribuirea unei cafele premium, naturala, 100% arabica, care este peste cele 2 brand uri cunoscute in intreaga lume, nu dau nume dar cine este bautor de cafea cunoaste 🙂
        Distribuim atat in coffee shop-uri cat si in cafenele sau pentru aparat.

        In afara de asta, Pasion del Barista, este singura cafea columbiana autorizata cu dreputuri de origine protejate pentru a fi comercializata in Romania si Rep.Moldova

        Restul cafelelor de “origine Columbia” nu au autorizatie. Avocatii nostrii au depus o plangere si urmeaza sa le scoatem pe toate de “origine Columbia” care nu au acest drept. Daca esti interesat poti citi aici http://pasiondelbarista.ro/origine-protejata/
        Punctajul SCAA – Specialty Coffee Association of America este de 84.75 fiind in categoria premium, si de asemenea, cum am spus si mai sus, avem drepturi de origine protejate de FNC – Federación Nacional de Cafeteros

        Daca esti bautor de cafea iti recomand Pasion del Barista https://www.emag.ro/pasion-del-barista-cafe-huila-columbia-at-2/pd/DZM4N2BBM/

        O zi frumoasa iti doresc !

        Reply
  16. Un blog despre seo says

    September 1, 2017 at 9:15 AM

    Marian,
    Desi majoritatea nu s-au prins care e scopul acestui articol, sfaturile tale le gasesti pe sute de site-uri care vorbesc despre seo. Nu ai venit cu nimic nou, doar generalitati pe care majoritatea nu le inteleg pt ca nu au “know how-ul”.
    Ar fi corect sa spui cititorilor ca acest articol are doar un scop informativ si nu garanteaza absolut nimic, cu atat mai mult prima pozitie in google. Pentru ca nu ai spus nimic!

    Reply
    • Rujoiu Marian says

      September 1, 2017 at 11:31 AM

      Salut,
      Nici o strategie de optimizare site / optimizare SEO nu garantează prima poziție. Nu-mi dau sema unde ai citit acest lucru. Totuși unele strategii funcționează mai mult, altele mai puțin. Evident mai contează și cum sunt puse în pratică! Acum eu știu clar ce rezultate am avut aplicand aceste sfaturi (sute de articole care au urcat în prima poziție în google și au rămas acolo). Însă, dacă tu ai alte strategii care funcționează este bine să le aplici pe ale tale.

      O zi frumumoasa!
      🙂

      Reply
      • Un blog despre seo says

        September 1, 2017 at 4:19 PM

        In primul rand am observat ca NU mi-ai lasat link-ul spre site ceea ce imi confirma, din nou, ca am avut dreptate sa spun ca altul este scopul acestui articol sponsorizat.
        De aici trecem la punctul 2 evidentiat de tine, de unde am scos-o pe aia cu prima pozitie? chiar de aici:

        Este ceea ce m-a facut sa dau click pe articol. Probabil si ceilalti.
        Si nu in ultimul rand, al 3-lea punct: nu am spus ca as avea alte strategii, am spus doar ca oamenii nu au know how-ul. Una e sa stii sa le aplici dupa ani de experienta si alta e cand incerci pentru prima oara.
        Hai ca putem fi prieteni, nu lua totul atat de personal.

        Reply
  17. SeoPower says

    September 1, 2017 at 10:08 AM

    De ce nu aprobi comentariul meu? Nu stiai ce sa raspunzi la el? Sau te-am bagat in ceata?

    Reply
    • Rujoiu Marian says

      September 1, 2017 at 10:54 AM

      Salut,
      Nu-l aprobasem pentru ca vroiam sa raspund la el. Așa este modalitatea în care țin eu evidența comentariilor la care trebuie să răspund. Având în vedere însă tonul comentariilor tale, banuiesc că nu are sens 🙂
      Multa bafta!

      Reply
      • SeoPower says

        September 2, 2017 at 9:04 AM

        Ba da. Chiar sunt curios de faza cu Facebook-ul si Twitterul. Ai foarte multe share-uri pe Facebook si LinkedIn. Crezi ca alea n-au avut nicio contributie? Poti detalia raspunsul, te rog?

        Reply
        • Rujoiu Marian says

          September 2, 2017 at 11:46 AM

          Salut,
          contează și shareurile insa nu așa mult pe cat ne-am dori noi. Am avut și mii de share-uri pe anumite pagini, care nu au ajuns nici macar in prima pagina din google. Este un subiect sensibil. Chiar daca linkul este de la un site cu autoritate, nu este totuși un link de calitatate, nu este un link relevant (cum ar fi sa zicem de un blog de pe un site). Deci, raspunsul meu pe scurt este conteaza, însa destul de puțin. Iti recomand acest articol pentru mai multe detalii https://www.stonetemple.com/googles-matt-cutts-understanding-social-identity-on-the-web-is-hard/
          Mersi,
          O zi frumosa

          Reply
  18. Ts Secrets says

    September 16, 2017 at 4:34 PM

    Foarte bine structurat si clar explicat. Am tot cautat pe google informatii despre SEO si in romana si in engleza, dar pana acum acest articol este cel mai complet si coerent. Multumim!

    Reply
  19. Rent a car Bucuresti says

    October 26, 2017 at 8:25 AM

    Un articol foarte bun! Eu cred ca in mare parte seo tine de link building,este foarte important ca site ul sa fie facut bine insa pe o nisa competitiva fara ancore este greu sa apari in prima pagina.

    Reply
  20. Adlider says

    November 2, 2017 at 4:14 PM

    Un articol explicat foarte bine. Felicitari

    Reply
  21. Vicky says

    December 10, 2017 at 8:42 PM

    Pur și simplu excelent! Mulțumesc pentru acest articol. Este cuprinzător, am găsit lucruri povestite cu multa pricepere, așa încât, începător, sau nu, aici găsești un punct foarte bun de plecare.
    Mulțumesc foarte mult că împărtășești cu noi cunoștințele tale.

    Reply
    • Rujoiu Marian says

      December 10, 2017 at 10:22 PM

      Cu mare placere 🙂
      Pentru aprofundare te astept cu drag la webinariile gratuite sau cursul SEO
      zi frumoasa
      🙂

      Reply
  22. Alexandru Sorin Cojoc says

    January 13, 2018 at 9:38 PM

    Salut, ai dovedit ca cea ce ai scris este adevarat. Te-am gasit primul in lista la optimizare seo.

    Reply
  23. Mihai says

    February 1, 2018 at 1:41 AM

    Un articol util, totul este explicat foarte clar. Felicitari! 🙂

    Reply
  24. Andrei says

    February 8, 2018 at 6:34 PM

    Interesant articolul, multumesc

    Reply
  25. Websistem says

    March 2, 2018 at 4:33 AM

    Excelent articol !

    Reply
  26. Stefan says

    May 8, 2018 at 9:47 AM

    Foarte util articolul tau. Multumesc

    Reply
  27. Victor says

    June 8, 2018 at 11:28 AM

    Poate ma ajuti si pe mine cu o parere la prima vedere, despre site-ul de anunturi http://www.ino1.ro si ce ar trebui facut la acest gen de site sa creasca . Precizez ca site-ul are cam o luna si are cam 2400 de pagini indexate de google. Multumesc!

    Reply
    • Rujoiu Marian says

      June 27, 2018 at 9:41 PM

      Salut Victor,

      La prima vedere pare ca mergi in directia buna.
      In detaliu însa este nevoie de research sa-ti pot da o parere avizata. Adica ar trebui pentru inceput sa iau pe rand fiecare sfat și sa verific cum a fost implementat. Acest lucru cred ca il poti face chiar tu 🙂
      Apoi, in profunzime, asa cum explic in cursul SEO, analize in raport cu competitorii și toate celelelalte lucruri avansate, acestea din pacate nu pot fi oferite doar uitandu-te la site cateva minute.
      mult succes

      Reply
  28. Ciprian Marcu says

    August 10, 2018 at 12:49 PM

    Salut Marian,

    1. Cred ca ar trebui specificat ca cel mai important lucru cand vorbim despre SEO este INFORMAREA si EDUCAREA din surse credibile iar cursul tau cu siguranta face acest lucru.

    2. Foarte important, la inceputul unui proiect este partea de audit, identificarea problemelor unui site si prioritizarea, am incercat sa fac un articol de blog cat mai sugestiv despre ceea ce ar trebui sa contina un AUDIT SEO https://www.plummedia.ro/audit-seo-corect-si-rapid/ sper sa fie de folos, daca ai completari nu ezita sa o faci

    3. Fiecare tip de afacere online are particularitatile ei + optimizarea unui site de prezentare este diferita cu optimizarea unui proiect de comert electronic

    Reply
  29. anatolie cararus says

    October 16, 2018 at 10:13 AM

    Buna ziua! Eu trebuie sa va spun ca: navigez pe internet de ceva ani dar,nu am gasit un articol mai bun, mai explicit, mai complet ca acesta. Am ajuns la concluzia ca: citind cu atentie si puse in practica sfaturile din acest articol ai invatat tot .Multumesc pentru-ca ai deschis calea pentru mine si pentru multi cititori. Am nevoie de un sfat de la dvs pentru-ca nu pot gasi rezolvarea. Am intrebat pe diverse forumuri chiar si pe word press dar fara rezultat. Va rog insistent

    EDITOR ARTICOL:lipsesc rubricile-vizual si textsi nici rubrica pararafe pentru subtitluri nu exista . Articolele mele din acest motiv nu pot fi scrise corect.

    Reply
    • Rujoiu Marian says

      October 19, 2018 at 6:13 AM

      Bună,
      Îți mulțumesc pentru intrebare, insă nu inteleg exact care este de fapt intrebarea. Care este ideea cu ce mi-ai scris la final de la Editor Articol? Acest lucriu ti-a spus cel care iti scrie articolele sau ai un soft care ti-a spus asta? Da-mi cateva detalii.
      mulțumesc

      Reply
  30. Iulia says

    April 19, 2019 at 10:55 AM

    Buna,

    Mi-a placut articolul tau, e f bine structurat si usor de parcurs.
    Mi-a atras atentia lipsa detaliilor de la pct 22, cel cu backlinks.
    Observ ca au mai fost comentarii pe tema asta, in ceea ce priveste “secretomania” din spatele acestui procedeu.
    Ai spus ca share-urile din retelele de socializare nu conteaza atat de mult in ranking-ul site-ului.
    Ai promovat mai mult paginile Google+ ca fiind cele mai “notate” de catre Google.

    Ma intereseaza sa stiu care e parerea TA despre cea mai BUNA solutie de a obtine backlink-uri in site-uri de autoritate. Si nu ma intereseaza strategiile de “schimb” de link-uri si nicidecum cele contra cost.
    SEO este despre creativitate, analiza si perseverenta.
    Astept sugestiile tale,
    Mersi 🙂

    Reply
    • Rujoiu Marian says

      April 19, 2019 at 9:20 PM

      Buna Iulia,

      In SEO academy am un capitol întreg pe aceasta tema. Strategia cea mai buna o consider relevanta, adica sa obtii linkuri relevante și aici nu e vorba de strategii de schimb sau contra cost (care nu mai functionează) ci efectiv să ai un continut atat de bun incat sa fii recomandat în mod natural. Știu că acest răspuns nu este tocmai plăcut sau unul așteptat de tine 🙂
      Consider că in acest punct nu mai este secretomanie, pur și simplu nu mai funcționează strategia de back links pe modelul vechi. Din punctul meu de vedere backlinks nu mai merită făcut, decât ce este la îndemână sau ușor. Cu alte cuvinte în viziunea mea a devenit destul de puțin important să obții linkuri în mod artificial.

      Reply
  31. Antena24 says

    June 21, 2019 at 5:37 AM

    Buna
    Chiar este nevoie neaparat de meta descrieri? eu ma gandeam sa renunt la pluginul seo yoast.
    No sa-mi vada google bine siteul daca nu are metadescriere?

    Reply
    • Rujoiu Marian says

      June 29, 2019 at 9:20 PM

      nu o sa-l vadă bine fara metadescrieri

      Reply
  32. Ionut says

    June 29, 2019 at 9:12 PM

    Buna ziua! Fac SEO pentru site-ul meu si as vrea sa stiu daca Google trateaza cuvintele la fel indiferent daca-s la singural, plural, dativ, genitiv, cu articol hotarat, nehotarat. Mai clar, cuvintele “joc”, “jocului”, “jocuri”, “jocurilor” inseamna pentru Google un singur cuvant? Eu dupa asta m-am luat in ultimii ani si mi-e sa nu fi facut o greseala. Pana acun, cand am ales un cuvant cheie, am avut grija sa am vreo sapte din acel cuvant cheie, dar cele sapte au variatiuni diferite. Nu am folosit niciodata 7 cuvinte cheie pentru fiecare variatiune. Va rog contactati-ma.

    Reply
    • Rujoiu Marian says

      June 29, 2019 at 9:19 PM

      Salut,
      În ultimii ani prioritatea google a fost potrivească intenția căutării cu rezultatele oferite , deci atâta vreme cât intenția celui care caută este similară, încet încet google a început să unească rezultatele oferite pe aceiași interogare cu variațiuni diferite. Deci raspunsul meu ar fi ca le tratează aproape la fel, însă nu mi se pare că aplică acest princpiu în 100% din cazuri.
      Eu de exemplu folosesc variațiunea ca fiind același termen și a fost ok.

      Reply
  33. Dorinel Culea says

    September 12, 2019 at 7:33 PM

    Un articol interesand si deosebit in acelasi timp, sunt mult articole de acest gen pe net, adr nu au substanta!!

    Reply
  34. lyvyu says

    October 9, 2019 at 9:24 PM

    Foarte bun articol ma ajutat in cea mai mare parte. Multumesc frumos.

    Reply
  35. stiri says

    November 11, 2019 at 4:34 AM

    buna am si eu un portal si nu stiu ce cuvinte cheie sa folosesc

    Reply
  36. Iulian says

    November 19, 2019 at 12:09 AM

    Buna seara,
    Am câteva probleme legate de link-uri.
    In google search console am link-URI valide dar cu avertismente, altele excluse și câteva erori in căile de navigare.
    Vreau sa știu dacă este o problema sau nu trebuie sa-mi fac griji
    Mulțumesc mult!

    Reply
    • Rujoiu Marian says

      November 23, 2019 at 6:44 PM

      Eu, in general, încerc să rezolv tot ce-mi arata Google!

      Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cauta in website

Vezi detalii Curs SEO


curs Facebook ADS
Vezi detalii Curs Facebok ADS


curs marketing
Vezi detalii Curs Marketing


ARTICOLE UTILE

  • Marketing
    • Online marketing
    • Optimizare Site
    • Promovare Facebook
    • Video marketing
    • Blog
  • Life coaching
  • Energia Pozitiva

LINKURI RAPIDE MEMBRII

  • ACCES MEMBRII:
    • Logare in contul tau
    • Cursurile tale
    • Contact
    • Afiliati
    • Termeni si conditii
    • Webinarii

Life University ® este marcă înregistrată la nivel comunitar.

Confidentialitate

  • Home
  • Termeni si conditii
  • Webinarii
  • Cursuri
  • Cursurile la care ai acces:
  • ANPC
  • Contact
  • Logare
  • Afiliati