Cat costa reclama pe Facebook? – 7 lucruri despre promovarea pe Facebook pe care este bine să le știi!

cat costa reclama pe facebook

cat costa reclama pe facebookUnul dintre primele lucruri care te întrebi atunci când te gândești să faci promovarea pe Facebook este să te întrebi Cat costa reclama pe Facebook? Este o întrebare legitimă, iar răspunsurile sunt destul de clare.

Dacă vrei să afli un răspuns la întrebarea cât costă reclama pe Facebook te-ai aștepta să găsești un răspuns clar pe siteul Facebook. Probabil dacă dai căutare pe Google, vei găsi acest articol pe siteul Facebook!
Totuși, articolul nu este lămuritor, nu vei găsi în el nicio cifră.

În acest articol vreau să-ți ofer răspunsuri punctuale la această întrebare. Teoretic răspunsul la întrebarea: Cât costă promovarea pe Facebook este destul de simplă, însă răspunsurile comportă multe nuanțe, nuanțe pe care le vei afla din acest articol.  Promovarea pe Facebook are un preț, să vedem care este acest preț. Dacă ești interesat de prețul reclamei pe Facebook, citind în continuare, vei afla 7 lucruri importante:

Cât costă reclama pe Facebook – 7 lucruri pe care este bine să le știi!

  1. Reclama pe Facebook: preț 1 E/ 1000 afișări
  2. Prețul promovării pe Facebook crește permanent!
  3. De ce nu-ți răspunde Facebook la întrebarea: Cat costă promovarea pe Facebook?
  4. În publicitatea plătită pe Facebook, de fapt nu cumperi afișări!
  5. Care este problema întrebării: Cât costă reclama pe Facebook?
  6. Pentru a ști cât te costă publicitatea plătită pe Facebook, instalează-ți Facebook pixel code
  7. Cum reduci costurile promovării pe Facebook?

Vezi mai jos detalii cheie despre fiecare dintre cele 7 puncte.

1. Reclama pe Facebook: preț 2-4 E/ 1000 afișări

Acesta este cel mai general răspuns pe care ți-l pot oferi. Totuși nu este un răspuns corect. O să vezi imediat de ce.

Acest un 2-4E/ 1000 de afișări este un cost mediu pe care-l poți obține făcând promovare pe Facebook. Un expert în promovarea pe Facebook ar putea spune că acesta este cel mai nepotrivit răspuns posibil.

Totuși, întrebarea cât costă promovarea pe Facebook trebuie să aibă și un răspuns inițial. Așadar, să zicem că aloci un buget de 30E/ lună. În acest caz reclama ta va fi afișată aproximativ de 10 000 de ori. Nu ar fi un cost mare, poate însă nici unul mic.

2. Prețul promovării pe Facebook crește permanent!

Știu că aceasta nu este o veste bună, însă este bine să știi.
România, în acest moment, figurează pe lista țărilor cu costul de promovare cel mai mic. Cu alte cuvinte este posibil ca pe piața din US, de exemplu, pentru a obține cele 1000 de afișări de mai sus să fie nevoie să plătești 3-7 E.cat costa promovarea pe facebook

În următorii ani și în România promovarea pe Facebook va avea un cost mai mare decât acum. Costul reclamei pe Facebook crește și va crește progresiv pe măsură ce mai mulți promotori îți vor face reclamă pe Facebook. Este un echilibru între cerere și ofertă.

Facebook are totuși un spațiu limitat de expunere și pe măsură ce mai mulți oameni și companii vor dori acest spațiu de promovare, prețul crește automat. Promovarea pe Facebook este foarte eficientă și dacă te gândești să începi este bine să începi să o faci acum și nu mai târziu. Vezi și acest video: 3 motive pentru care merită să faci promovare pe Facebook acum.

3. De ce nu-ți răspunde Facebook la întrebarea: Cât costă promovarea pe Facebook?

Nu este vorba de secretomanie, este vorba mai mult de strategie și de faptul că sunt implicate mai multe variabile. Practic, Facebook, întotdeauna calibrează costurile la Audiența la care tu vrei să ajungi. Cu cât este ”bătaie” mai mare pe audiența la care tu vrei să ajungi, cu atât te va costa mai mult. Adică, în anumite situații poți ajunge să plătești și 7-8 E/1 000 de afișări, poate chiar mai mult.

Costul real, în publicitatea plătită pe Facebook, în cazul tău, îl vei afla numai după ce începi să desfășori campanii pe Facebook. La fel de bine este posibil să obții costuri sub 2E/1000 de afișări. În același timp sunt implicate mai multe variabile cum ar fi, de exemplu, audiența la care vrei să ajungi și timpul în care vrei să ajungi la audiența ta. Una este să-i dai Facebook-ului la dispoziție 1 zi, alta este să-i dai 30 de zile.  Vei obține un preț mai mic dacă vei da Facebookului mai mult timp la dispoziție.

4. În publicitatea plătită pe Facebook, de fapt nu cumperi afișări!

Probabil ești ușor confuz, pentru că până în acest punct am vorbit de cost per 1000 de afișări. Facebook, chiar o spune cu subiect și predicat că el nu vinde afișări, ci vinde rezultate. Practic, îi spui Facebook ului ce vrei să obții, îi dai un buget și el va încerca să-ți livreze rezultatul respectiv la un cost cât mai mic. Cum am putea traduce acest lucru în termeni obișnuiți?

Exemplul 1 – Click către website – cost per click (preț/click)

De exemplu, dacă ești interesat ca oamenii să vadă reclama ta și să dea click pe ea să ajungă pe websiteul tău, practic avem un cost per click (CPC). Acest cost per click, din nou variază în funcție de foarte mulți factori. Experiența mea în promovarea pe Facebook, mi-a arătat aici cifre între 0,03E/click, până la 0,5 E/click. Aici este important cum arată reclama ta, cum scrii textul sau cât de corect îți setezi audiența.

Exemplu 2 – Înregistrare finalizată – cost per rezultat (preț/rezultat)

Față de exemplul 1 aici, teoretic, ne interesează mai mult decât în primul caz. Adică nu suntem interesați doar ca oamenii să de click. Suntem interesați mai departe ca cei care ajung în site să facă și o acțiune, de exemplu să descarce un ebook, să se aboneze la newsletter, să se înregistreze la un webinar, etc. În acest caz, este clar că  vom avea un cost per rezultat mult mai mare. De exemplu dacă 1000 de oameni văd reclama ta, 5 dintre ei dau click pe reclamă, iar 3 dintre ei se abonează la newsletter. Luând cazul în care ar fi 1E/1000afișări, înseamnă că ne costă clickul 1E:5 clickuri=0,20 E. Deci avem un cost pe click de 0,20E., însă costul pe înregistrare finalizată va fi de 1E:3înregistrări=0,33E/înregistrare.

Exemplele pot continua, însă principiul este același, în calcularea costurilor chiar dacă orientativ pleci de la un cost per 1000 afișări, în practică vorbim de un cost per rezultat. Și tu și Facebook, veți optimiza reclamele încă să obțineți un cost cât mai mic per rezultatul dorit. Mai sunt websiteuri care vând număr de afișări, însă este de domeniul trecutului. Și eu și tu și orice om normal la cap este interesat de rezultatul obținut în urma promovării. Acesta este și motivul principal datorită căruia Facebook îți spune că de fapt nu plătești afișările, ci rezultatul.

De exemplu dacă vrei să obții abonați la newsletter, poți obține 0,10E  per înregistrare, ceea ce înseamnă că pentru a obține 1000 de abonați, vei avea un cost de 1000 Abonați X 0,10E= 100 E. Deci te costă 100 E, pentru a aduna 1000 de abonați. Nu este un rezultat ușor de obișnuit, însă eu am obținut destul de des și costuri sub acest rezultat, însă în anumite cazuri și costuri mai mari.

5. Care este problema întrebării: Cât costă reclama pe Facebook?

Ori de câte ori primesc această întrebare o dau din colț în colț. Ai văzut mai sus, lucrurile nu sunt tocmai cu răspunsuri universale. Totuși orice om sau companie, la început de drum vrea să aibă măcar o idee despre costuri. Totuși, după ce afli un răspuns general la această întrebare trebui să  schimbi întrebarea. Și sunt foarte conștient de ce spun.

Astfel,

În loc de a te întreba cât Costă reclama pe Facebook, întreabă-te Cât profit își duce promovarea pe Facebook? Dacă promovarea pe Facebook, îți aduce costuri mai mari decât profit înseamnă că Reclama pe Facebook întradevăr te costă și probabil nu ar mai trebui să o faci sau să înveți să o faci inteligent.

Scopul în promovarea pe Facebook este unul singur: să-ți aducă mai mult profit decât costuri. Scopul este ca după ce scazi cheltuieli cu promovare pe Facebook să ai profit mai are decât cheltuieli.

De exemplu,
dacă pentru fiecare produs sau serviciu vândut, la 100 E cheltuiți pe Facebook, când tragi linie vei înregistra un profit de 300E și apoi scazi 100E/cheltluiți pe Facebook, înseamnă că ai obținut un profit de 200E.

La fel arată calculele și cu cifre mai mari și cu cifre mai mici. Însă dacă investești 100E pe Facebook și faci un profit de 100 E, înseamnă că promovarea pe Facebook nu te-a costat nimic, însă dacă faci un profit de 50E, înainte de a scădea cheltuielile de promovare înseamnă că promovarea pe Facebook te-a costat 50 E. (50Eprofit-100E cheltuiți= -50E). Acest lucru înseamnă o pierdere de 50 E.

Deci întodeauna important este să te uiți la cât profit îți aduce reclama pe Facebook. Din acest profit scazi cheltuielile și vezi dacă într-adevăr reclama pe Facebook te costă sau reclama pe Facebook îți aduce profit. Evident de la industrie la industrie, de la caz la caz acest cost diferă, calculul corect în cazul tău numai tu îl poți face.

Poți să ai și situația în care cheltui 1000 E pe Facebook și după ce scazi această cheltuială, după calculul de mai sus rămâi cu un profit de 200 E. Chiar și acest caz putem spune că promovarea pe Facebook îți aduce profit. Adică la fiecare euro investit ai un profit net de 0,20E. La cifre mai mari s-ar putea să sune chiar bine. În industria mea (de training) obiectivul meu este ca la fiecare 1000E investiți să generez încă un profit de minim 1000E. Acest lucru înseamnă că Facebook îmi aduce 100% profit față de suma investită. Am obținut și rezultate mai bune, cum ar fi la 1000E investiți am obținut 3000 E profit. Adică din profitul total obținut în urma vânzărilor am scăzut 1000 investiți și a rămas un profit net de 3000E.

În concluzie este important ca profitul obținut să fie mai mare decât suma cheltuită, aceasta este și motivul pentru care este nevoie să înlocuiești întrebarea: Cât te costă promovarea pe Facebook cu întrebarea: Cât profit îmi aduce promovarea pe Facebook?

6. Pentru a ști cât te costă publicitatea plătită pe Facebook instalează-ți Facebook pixel code

Aici nu mai intru în detalii, pentru că am făcut și un tutorial video pe această temă.
Facebook pixel code este instrumentul pe care ți-l pune Facebook la dispoziție pentru a afla date exacte despre ce fac cei care dau click pe reclamele tale, dacă se înscriu la newsletter, dacă fac achiziții, dacă nu fac nimic, etc.facebook pixel code tutorial video

Acest tutorial video este unul dintre modulele disponibile în cursul Facebook ADS Academy, însă poți avea acces gratuit la el, pentru a-ți face și o idee despre cum arată cursul Facebook ADS Academy și de ce nu de a-și instala și tu pe website acest cod, dacă nu-l ai deja. Vezi video despre facebook pixel prin click aici!

7. Cum reduci costurile promovării pe Facebook?

Promovarea pe Facebook, nu este un lucru atât de complicat pe cum ar vrea unii să insinueze.

Cred însă că ai nevoie de strategii bune și de o înțelegere în detaliu pentru a putea reduce costurile de promovare. Cu cât vei reuși să obții un cost mai mic per rezultatul dorit, cu atât vei genera un profit mai mare per rezultatul dorit.

Înțelegând lucrurile, vei putea ajunge să-ți înjumătățești costurile per rezultat, ceea ce poate duce o dublare sau o triplare a profitului. Ar putea să pară nerealist, însă nu este imposibil. Cel mai grav este când promovarea pe Facebook sunt bani aruncați pe fereastră, ele negenerându-ți niciun profit sau când costurile îți depășesc profitul. Eu am creat cursul Facebook ADS Academy, datorită cererii în acest sens. Foarte mulți oameni vor să vadă video în acțiune, cum să facă ușor promovarea pe Facebook, cum să optimizeze o reclamă, cum să aleagă audiența. Practic, vorbim de videouri în acțiune, cu date reale, cu cifre reale, pe piața din România. În același timp este o abordare structurată care-ți permite să avansezi destul de repede de la începător la avansat. Vezi detalii despre cursul Facebook prin click aici (este un curs online).

Există și varianta în care apelezi la o agenție sau la un specialist. Și aceasta este o alegere bună, pe care o recomand.
Evident, trebuie să-ți alegi cu grijă agenția. Eu chiar și în acest caz propun managerilor, antreprenorilor sau specialiștilor în marketing să parcurgă cursul online Facebook ADS Academy, pentru că a avea o viziune clară și completă asupra opțiunilor Facebook. Mai mult, în acest caz se eficientizează foarte mult comunicarea cu o agenție.
Mai mult, vei ști la ce să te uiți cât ei îți fac reclamele, vei ști ce să analizezi, vei ști ce întrebări să pui și poți veni cu sugestii pertinente. Chiar și pentru mine și pentru o agenție este destul de greu să ruleze o campanie profitabilă dacă nu-ți cunoaște businessul.

Opinia mea este că persoana care cunoaște cel mai bine businessul ar trebui să cunoască (chiar dacă nu implementează), cum funcționează promovarea pe Facebook.

Primul lucru și cel mai important pe care-l vei face tu sau o agenție este testarea. Acum, nu mai există adevăr absolut, este nevoie să lansezi reclame în paralel pentru a vedea care funcționează mai bine și apoi a aloca mai mult buget către reclamele care funcționează mai bine și a optimiza în permanență. Dacă ar fi să ofer un răspuns la întrebarea cum reduci costurile de promovarea pe Facebook aș zice așa:

  • Instruiește-te în permanență sau cere ajutorul specialiștilor (sau ambele)
  • Testează, măsoară, optimizează și devin-o mai bun în fiecare zi.

Detalii despre cursul Facebook ADS Academy găsești prin click aici.

Dacă vrei să participi la webinariile gratuite pe care le organizez, vezi prin click aici când organizez următorul webinar.

Despre agenții, aici fiind părerile destul de împărțite nu aș vrea să vin cu o recomandare fermă, alegerea îți aparține. De asemenea pe siteul Facebook vei găsi explicații destul de bune legate de promovarea pe Facebook, în ghidul de asistență pentru promotori. Eu am citit tot acest ghid și uneori mai revin la el dacă am vreun dubiu, singurul lucru care mie nu mi-a plăcut este că nu sunt videouri în acțiune cu cazuri reale să văd în acțiune cum sunt lucrurile. Dacă trebuie să citesc 3 pagini să aflu un lucru care ar putea să fie clar într-un video de 10 secunde…prefer video, dar aici ține de gust. Totuși în ghidul pentru promotori, este o resursă valoroasă pe care merită să o accesezi și să o folosești.

Sper că acum răspunsul la întrebarea: Cât costă reclama pe Facebook este mai clară și o să-ți fie de folos în viitor.

Lasă-mi feedbackul tău sau întrebările tale în rubrica comentarii!

Îți mulțumesc!

Marian Rujoiu

Related Articles

Responses

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

  1. sunt o mamica singura, cu un venit part-time de 600 ron lunar, dar am o pasiune:tarotul.
    in ultima vreme ma macina gandul de a transforma acest hobby intr-un venit extra sau de ce nu,intr-o mica afacere.intrebarea mea ar fi :cum te promovezi cand veniturile nu iti permit? In situatia mea cand vad scris 100euro,sper ca intelegeti ca ma ia ameteala.
    din experienta dumneavoastra,considerati ca pasiunea mea poate genera bani? va rog, doar o parere,sa stiu daca se merita sa imi mobilizez timpul si sa urmez aceasta cale.multumesc!

    1. Buna Crisina,
      O sa scriu si un articol despre cum te poți promova gratuit pe Facebook.
      Totodată, dacă nu dispui de resurse financiare, poate este foarte bine să înveți SEO (Search Engine Optimization). În acest caz este nevoie să învestești ceva timp de învățare și ceva timp de execuție.

  2. Spune-mi te rog, daca stii o modalitate de a INCHIDE permanent butonul ala enervant si deceptiv pentru reclamele care au ca scop CLICKURI CATRE WEBSITE. Asta m-ar interesa cel mai mult. Am scris un articol, in suparare, si am trimis si la facebook support, o solicitare, sa-mi spuna cum sa scot butonul ala inselator si deceptiv.

    Este la mintea cocosului, sincer, ca un advertiser care vrea sa trimita clickuri la un site DINAFARA facebook-ului, sa nu aibe nevoie de like-uri pe o reclama.

    Stii vreo metoda, un script, ceva ?

    1. Buna,
      Din tot ce am descoperit eu legat de facebook, această opțiune nu am găsit-o nicăieri. Cred că este oțiune default și nu poate fi dezactivată.

    1. 1. alegand corect obiectivul (conversii)
      2. setand inteligent audienta potrivită
      3. testand
      4. optimizand reclamele

  3. Bună.Dar oare posibilitatea recuperării unei sume de bani pentru o promovare ce nu a mai avut finalitate există? Mulțumesc frumos

    1. Salut George,

      Nu am realizat un studiu comparativ. Este și destul de dificil de comparat, pentru că unele businesssuri se pretează mai bine pentru Google, altelele pentru Facebook. Eu cred ca este relevant numai dacă se face un studiu comparativ pe același business. Cunosc businessuri care au rezultate remarcabile pe Facebook si nu au pe google și invers. Apoi contează și cât de maestru ești in folosirea ambelor platforme. Poți crede, de exemplu, că google are costuri mai mari, însă ar putea să aibă legătură cu felul în care este făcută reclama.
      Sfatul meu, în general este să mergi pe ambele platforme și să accelerezi pe platforma care îți generează rezultate mai bune. Apoi dacă mergem la un nivel de profunzime și mai mare, fiecare platformă are punctele ei tarti și din nou este dificil de tras o concluzie.

  4. Salut Marian,

    Domeniul = instalatii electrice
    As vrea sa creez o pagina de Fb pentru societate si te rog sa-mi spui daca pentru o promovare simpla, in grupul de prieteni , doar prin postari punctuale , oferte saptamanale / lunare(dar doar ca poza/afis), …fara link cu transfer catre website (doar ca informare mai mult), se impune vreun cost? As vrea sa promovez societatea si in acest mod , dar sa nu fac ceva “ilegal”.
    Multumesc

  5. salutare, am bagat pe facebook din gresala suma de 330 de lei, ai am in contul de promovari. daca dezactivez contul de promovari mi se restituie bani? mentionez ca sunt acolo reclamele sunt dezactivate, deci nu sunt taxat deloc

  6. salut, intentionez sa imi deschid un magazin de piese auto online, concurenta e foarte mare si eu sunt constient de asta, cat ar trebui sa investesc in reclama pe facebook lunar sa imi atrag clienti ?

    1. Nu ofer cifre de acest gen pentru ca sunt multe variabile la mijloc. Important este să reușești să ai costuri mai mici decat profitul adus. Acest lucruri se fac din optimizarile reclamelor și audiențelor. Poti să reușești cu un buget de 100 E sa gasești formula sau poate uneori mai mult. Apoi este o chestiune de practică 🙂
      Mult succes

  7. Salut, am un business pe Amazon, crezi ca se preteaza sa ma promovez pe Facebook si pe Instagram sau mai mult pe Google?

    Ce sti despre politica Amazon de promovare?…Eu inca nu am gasit un raspuns concret in privinta politicii de promovare, daca mi se permite promovarea pe cele doua platforme (Fb si Insta) sau nu a produsului cu link direct catre produsul meu de pe Amazon.

    1. Salut Rares,

      Legat de prima intrebare este un singur răspuns corect, testează și aloca acolo unde functionează. Am scris un articol mai detaliat aici https://www.life-university.ro/promovare-online/

      Legat de a doua întrebare (cu Amazon), din păcate nu am expertiza să-ți pot oferi un răspuns corect 100%. eu știu ca se poate/ Cel mai bine este sa incerci, sa aloci 10 euro si sa vezi ce se întâmplă.

  8. Buna ziua as dori sa stiu daca s a cumpărat de la dvs vre un curs pe numele de benches multumesc

    1. Nu am gasit o achizitie cu acest nume. Totusi fiind vorba de protectia daelor, daca doriti o informatie mai exactă trimitet-ne un email pe [email protected] oferiti-ne numele complet si adresa de email pentru care diriti sa facem verificarea.