Google Review Link – Ce link trimiti clientilor pentru a obține review uri pe Google?

google review link

Am primit de la Andreea, un cursant activ din cursul SEO online următoarea întrebare:

Cum pot trimite un link clienților astfel încât să fie ușor pentru ei să-mi lase un review pe Google?

Întrebarea Andreei este întemeiată pentru că nu este extrem de intuitiv cum poți face acest lucru. Exceptând faptul că orice client din proprie inițiativă îți poate lăsa un review când caută pe Google, totuși nu poți să-i spui clientului să te caute în Google Search, să-ți găsească afacerea și apoi să-ți lase un raitining sau un review. De fapt îi poți spune, însă nu te aștepta să o și facă urmând un proces atât de complex 🙂

Acest proces îl poți face foarte simplu, mai jos afli cum să obții linkul direct către pagina de review uri (google review link),  îți salvezi apoi acest link și-l trimiți clienților ori decâte ori ai nevoie sau ocazia.

3 pași simpli pentru a obține un link personalizat pentru Rate and Review on Google pentru afacerea ta (Google Review Link)

  1. Folosește  PlaceID Lookup Tool.
  2. Introdu-ți numele afacerii tale, în partea de sus și dă click pe ea
  3. Copiază Place ID-ul și adaugă-l la Linkul Google și obții Google Review link 🙂

1. Folosește  PlaceID Lookup Tool

Place Id- Lookup tool este un instrument gratuit oferit de Google, unde poți vedea Id-ul locației afacerii tale. Dacă locația ta nu apare în place id lookup tool înseamnă că nu ai adaugată afacerea pe Google, care este un alt proces, despre care nu discutăm acum.

Presupun astfel, că ai adaugăta locația afacerii, urmând pașii descriși în cursul SEO.
Click aici pentru a accesa place ID Lookup Tool și o să-ți apară o imagine ca cea de mai jos. Acolo unde am marcat cu săgeată introdu numele afacerii tale.

place id lookup tool oferit de google

2. Introdu-ți numele afacerii tale în partea de sus și dă click pe ea când îți apare

Imediat ce ai dat clik pe ea o să-ți apară locația afacerii tale, poziționată pe hartă, exact ca în imaginea de mai jos. Obseră în imagine că am evidențiat cu un chenar roșu unde apare place ID. Copiază Place Id-ul!

pace ID afacerea ta pe google

3. Copiază Place ID-ul și adaugă-l la Linkul Google si obții Google Review Link

Odată cu acest pas procesul este finalizat.

La linkul:
https://search.google.com/local/writereview?placeid=<place_id>
după semnul =(egal) adugi id-ul copiat.

Acest link îl poți trimite clienților. Când este introdus în browser linkul va genera o pagină în care este deschisă direct fereastra pentru review uri și rate, ca în imaginea de mai jos.

google reviw link Este important să fie un demers onest și să nu încalci politicile google. Acest link va deschide vizitatorilor logați în contul de Google o fereastră în care ei pot da un raiting și pot adauga impresii sau fotografii despre afacerea ta.

Exemplu Google Review Link

De exemplu,  acest link de mai jos este direct către afacerea Life University. Poți da click pe el să vezi cum apare. În cazul în care ai fost client Life University ti-am fi recunoscători daca ne poți lăsa un review 🙂

Linkul final arată așa:

https://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJ81BGsuABskARJrrKCBKCr5U

pentru o altă afacere, Extreme Training, linkul arată așa:

https://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJ81BGsuABskAR3gbdNN3eGNg

Practic, pui linkul Google, după semnul = adaugi Id-ul afacerii tale și obții Google Review Link.
Acest proces îl faci o singură dată, salvezi undeva linkul și apoi trimiți acest link clienților tăi.

De ce este important să ai review uri pe Google?

Obținerea de review uri pe Google poate fi interesantă pentru tine dacă îți dorești o poziționare mai bună în Google Search. Contează și mai mult dacă ai o afacere locală (gen spălătorie, pizza, cofetărie etc).

Eu recomand oricui să optimizeze SEO și pentru afacere locală prin adăugarea afacerii, apoi, încet, în mod natural, să posteze evenimente și să obțină Review-uri. Cred că obținerea primei poziții în Google este posibilă pentru oricine are un demers structurat și onest, iar obținerea de review uri este un pas important în acest demers. Evident mai contează și pentru clienți să fie vizibil ce rating are afacerea ta și ce spun cei care au interacționat cu tine. Banuiesc că este de la sine înțeles! 🙂

Dacă ești interesat de cum poți ajunge primul în Google îți recomand și acest articol despre optimizarea SEO, iar dacă vrei să-ți dezvălui tot ce fac eu în mod structurat și fără secrete, vezi și descrierea cursului de SEO prin click aici!

Spor în obținerea de cât mai multe review uri pe Google și dacă mai ai întrebări le poți lăsa în rubrica de comentarii de mai jos!

Marian Rujoiu

Related Articles

Responses

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vrei acces GRATUIT la librăria de lecții gratuite?